LT   EN   RU  
2024 m. kovo 29 d., penktadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Programos
  Technologijos > Kompiuterinės technologijos > Kompiuteriniai žaidimai
Lankomumo reitingas Publikuota: 2005-07-03
Jaunieji mokslininkai nenori, kad programos būtų suvaržytos patentų
Europos Parlamente liepos 7 d. vyks baigiamasis balsavimas dėl 2002 m. Europos Komisijos pasiūlytos direktyvos, kuri leistų patentuoti kompiuterines programas. Dabartinėmis sąlygomis programinės įrangos patentai suteiktų galimybę didžiosioms informacinių technologijų korporacijoms atsikratyti nepalankios smulkaus ir vidutinio verslo bei atvirojo kodo konkurencijos.

Lietuvos moksle bei informacinių technologijų versle atvirojo kodo programos yra svarbios dėl žemos kainos, didelės kokybės bei galimybės jas modifikuoti ir pritaikyti savo poreikiams.

Smulkus ir vidutinis informacinių technologijų verslas pagrįstas atvirojo kodo programų kūrimu pasidarytų sunkiai įmanomas dėl didelių su patentais susijusių biurokratinių ir teisinių išlaidų, dabartinei rinkai per ilgo patentų galiojimo laiko bei pastebimo Europos Patentų Biuro neapdairumo, suteikiant elementarių idėjų patentus.

Patentai tradiciškai suprantami, kaip skatinantys investicijas į naujoves. Tačiau patentai ne tik apsaugotų nuo sukurtų programų plagijavimo, bet draustų kitiems naudoti taip pat veikiančias, nors ir nepriklausomai sukurtas programas. Visiems išradimams patentai galioja iki 20 metų. Esant dabartiniams informacinių technologijų vystymosi tempams tai yra per ilgas laikotarpis – kompiuterinių programų išradimai gali atsipirkti per 2-3 metus.

Ir be patentų kompiuterinės programos yra teisiškai saugomos jau nuo 1991 metų – pagal autorinių teisių („copyright“) direktyvą. Autorinės teisės įgyjamos automatiškai, sukūrus programą – nereikia jokių papildomų išlaidų. Ir, kas ypač svarbu laisvajai rinkai, tai nedraudžia kitiems, savarankiškai sukūrusiems analogišką programą, ją naudoti versle.

Kompiuterinių programų sudėtingumas – dar vienas dalykas, dėl kurio šie patentai įneštų sumaišties. Kuriant programas, yra naudojama daug įvairių programavimo elementų. Europos Patentų Biuras jau dabar yra išdavęs apie 30000 kompiuterinių išradimų patentų, tarp kurių patentuota nemažai elementarių vartotojo sąsajos elementų. Net ir paprastos programos kūrėjui reikės atlikti patentinę analizę, norint sužinoti, ar netyčia nepažeidžiami kieno nors patentai. Tam patartina samdyti teisininkus – išlaidos gali siekti dešimtis tūkstančių eurų. O jei bent keli patentai pažeidžiami, tai automatiškai tampama priklausomu, nuo patentų turėtojų.

Asociacija „The Foundation for a Free Information Infrastructure“, vienijanti 1400 firmų ir 85000 individų, apie šias problemas informavo Europos Parlamentą. 2003 m. Parlamentas pasiūlė pataisymus, neleidžiančius patentuoti kompiuterinių išradimų, kuriuose vienintelė naujovė yra kompiuterinė programa. Tačiau iš šių pasiūlymų Europos Taryboje bei Europos Parlamento teisinių reikalų komitete buvo priimti tik neesminiai pataisymai. Liepos 5-7 d. vyks galutinis balsavimas dėl direktyvos.

Griežtai draudžiama Straipsniai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į Straipsniai.lt kaip informacijos šaltinį.

Atsitiktinės gairės:    Šunys (67)    Opijatai (13)    Netolerancija (6)    Įdomybės (87)    Menas būti kartu (2)    Atleidimas (4)    Akvariumai (58)    Nokia (24)    Spiritizmas (4)    Teisė (61)    Technologijos (1819)    Sektos (12)    Shotokan (11)    Meninė gimnastika (14)    Imtynės (29)    Turizmas (151)    Garso sistemos (15)    Katalikybė (49)    Draudimas (7)    Turizmo agentūros (10)    Kornreksai (3)    Joninės (6)    Viešieji ryšiai (20)    Hipiai (9)    Sportas (180)    Elektronika (8)    Šamanai (7)    Foje (3)    Sony Ericcson (40)    „Laisvės kryžkelės“ (10)    Atmintis (4)    Siamo katės (2)    Skirmantas Valiulis (32)    Užsienyje (50)    Helouvynas (7)    Liberalai demokratai (3)    Elektroninės šiukšlės (10)    Šventasis Antanas (2)    Lietuvių valgiai (28)    Metalas (22)    Duomenų apsauga (3)    Homeopatija (5)    Politika (26)    Kreditai (2)    Vandenis (7)    Televizija (17)    Antanas Terleckas (2)    Dažasvydis (3)    Sportas (8)    Nealkoholiniai gėrimai (12)
1. Pietų Korėjos valdžia uždraudė nepilnamečiams žaisti kompiuterinius žaidimus naktimis
2. Internetiniame žaidime vaikams – seksualūs apatiniai ir „egzotiško“ įvaikio pirkimas
3. „Windows 7“ žaidimų mėgėjams: pliusai ir minusai
4. Kompiuterinių žaidimų entuziastai rinksis Kaune
5. Žaidimui "Žuvies kelionė" - prizas už netradicines viešųjų ryšių priemones
6. Baltijos šalių kompiuterinių žaidimų asai iš WCG finalo medalių neparsiveža
7. Nusipirkau pasaulį
8. Kaip apsaugoti savo akis žaidžiant kompiuteriu?
9. Vivisektorius. Žvėris viduje
10. Oddworld Inhabitants keičia profilį
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!