LT   EN   RU  
2017 m. rugsėjo 24 d., sekmadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Internetas
Reklama internete - istorija ir šiandiena

2009-03-02 | Pirmasis reklaminis skydelis (interneto baneris) pasirodė 1993 metais, tai buvo Heller, Ehrman, White and McAuliffe advokatų kontoros reklama. Tačiau interneto reklamos gimimo diena yra laikoma 1994 metų spalio 24 d., kai interneto portalas HotWired pradėjo demonstruoti kompanijos AT&T reklamą savo tinklalapyje. Šis portalas pirmasis išskyrė plotus reklaminiams baneriams savo svetainėje, taip pat jie pirmieji pradėjo teikti reklamos efektyvumo ataskaitas savo klientams. Būtent dėl galimybės apskaičiuoti reklamos efektyvumą, ši rinkodaros komunikacijos forma išpopuliarėjo žaibiškai. Kartu atsirado interneto reklamos tinklai, specializuotos interaktyvios reklamos agentūros, sparčiai augo, taip vadinamų, DOT COM kompanijų skaičius. Tai truko nepilną dešimtmetį, nes 2000 metais, sprogus DOT COM kompanijų burbului, reklamos specialistai pradėjo diskutuoti, kad reklama internete buvo gerokai pervertinta, atsirado abejonių dėl šios komunikacijos formos likimo. Spėlionės dėl interneto reklamos likimo nepasitvirtino. Spartėjant interneto ryšiui ir tobulėjant web technologijoms, reklama internete įgavo naujas formas. Vienos jų – atskirų produktų promo interneto svetainės, video baneriai ir pan. Ne viename skaitytame straipsnyje teko rasti nuomonę, kad interneto baneriai ir šiuo metu išgyvena savo saulėlydį, užleisdami vietą kontekstinei reklamai, kurią atstovauja ir Google AdWords sistema, bei kitoms panašioms reklamos formoms.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Reklama internete ir jos tikslai

2009-02-22 | Dažniausiai kiekvienas reklamos rodytojas nustato savo sąlygas ir kainas, kur įskaičiuoja reklamos parodymų, bei vidutinį paspaudimų ant jos skaičių. Kaip bebūtų, netgi pats mažiausias reklaminis skydelis, tokiose interneto vartuose, gauna tam tikrą procentą paspaudimų, todėl atrodo, kad tokios terpės yra pati tinkamiausia vieta naujiems dar nežinomiems reklaminiams ženklams. Tačiau interneto reklamos kainos tokioms įmonėms būna per didelės, nes jas žinoma užkelia didžiųjų prekinių ženklų savininkės. Tačiau grįžkime prie klausimo, kam interneto reklama reikalinga ir taip visiems žinomiems prekiniams ženklams, kurių reklamą ir taip kiekvieną dieną matome, per televiziją, reklaminiuose stenduose mieste, ir dar daugelyje vietų, kur tik reklamos agentams pavyksta sugalvoti. Atsakymas paprastas - joms nerūpi paspaudimai ant reklaminio skydelio, jų tikslas ten būti ir patekti į svetainės lankytojo regos zoną. Jei reklamą nužvelgsite sąmoningai – tai jau bus didelis jos laimėjimas. Bet negi jei užsuksite į svetainę 100 kartų sau kartodami, kad į reklamas nekreipsite jokio dėmesio ir žvilgsnį koncentruosite tik į jums reikalingą puslapio dalį (na reik pripažinti, kad jei labai susikaupsite, gal poveikis bus mažesnis), tačiau atsivertus puslapį, norite to ar ne, nors ir dešimtąją sekundės dalį, netgi sąmoningai to nepajutus, akys, tam, kad surastų jus dominančią puslapio dalį, „nuskenuos“ visą kompiuterio ekraną.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Lietuviškos reklamos internete ypatumai

2008-09-16 | Šiandien spaudžiau labai daug reklamų. Tiek skydelių, tiek ir teksto reklamų Google paieškos rezultatuose. Užsienietiškose svetainėse nevengiu paspausti reklamų, jei sudomina žinutė. Kartais apsigaunu, bet šiaip esu atradęs ne vieną įdomų dalyką tokiu būdu. Tačiau šiandien ko gero pirmą kartą gyvenime tai dariau lietuviškose svetainėse. Žmonės, man atsivėrė akys! - Net interneto reklama Lietuvoje ir pasaulyje skiriasi kaip dangus ir žemė. Kam verslas apskritai mėto pinigus reklamai internete, jei ta reklama yra visiškai nepritaikyta internetui, neišnaudoja jo galimybių, o ir pats verslas tam yra nepasiruošęs? Mados reikalas? Reklamos agentūrų užkalbėjimai? Tiesiog būtinybė išleisti numatytą “biudžetą” tinkamai nepasiruošus? Su tuo pačiu susijęs, dar platesnis klausimas: kam verslui reikalingos neveiksmingos svetainės internete? Tokios, žinote, 1994-ųjų laidos “vizitinės kortelės” (į kurias veda 9 iš 10 reklamos nuorodų)? Ką aš turėčiau tokioje svetainėje veikti - grožėtis firmos pastatu ar nuotrauka skyrelyje “mūsų kolektyvas”? Kaip toks marazmas tebėra gyvas šiandien? Daug neatsakytų klausimų ir vienas griežtas patarimas visoms verslo bendrovėms turinčioms ar ketinančioms turėti savo svetaines internete: nekurkite nefunkcionalių svetainių. Jei esate prekybininkai, jūsų svetainė turi parduoti. Jei teikiate paslaugas, aš jas turiu gauti jūsų svetainėje. Jei gaminate, aš turiu gauti visą informaciją apie jūsų gaminius jūsų svetainėje.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Šių dienų reklamos internete realijos

2008-03-08 | Nesėkminga tinklapio reklama vis dažniau stipriai atsiliepia viso verslo sėkmei. Iprastiniai internetinės reklamos būdai vis mažiau efektyvus ir vis labiau tolsta nuo šių dienų realijų. Tinkalių sėmingo reklamavimo tehnologijos kiekvieną dieną vis sudėtingėja ir keičiasi. Kiekvieną dieną informacijos kiekiai didėja, tinklapių skaičius nuolat auga geometrine progresija, vis daugiau žmonių ieškodami paslaugos ar prekės atiduoda prioritetą internetui. Daugelis kompanijų tai puikiai supranta ir komercinių tinklapių kiekis nuolat auga. Pritraukti potencialius klientus tampa vis sudėtingiau, o pasiekti tikrai gerų rezultatų įmanoma tik naudojant visą kompleksą priemonių tinklapio lankomumui didinti. Čia reikėtu pažymėti, kad itin svarbu ne tik didinti svetainės lankomumą, bet pritraukti į svetainę potencialius klientus, o ne šiap bet kokius lankytojus (na nebent tikslas yra išreklamuoti kompanijos varda plačiose masėse). Mažai tikėtina, kad jaunuolis ieškantis nemokamos skambučio melodijos savo telefonui susidomės svetainės baldų komplektu. Pritraukti tikslinius lankytojus tampa vis sudėtingiau, dėl nuolat kintančiu paieškų sistemų algoritmų tradiciniai optimizavimo paieškos sistemoms metodai tampa mažai efektyvus, paprastas nuorodų i svetainę kiekio didinimas nebeduoda laukiamo efekto. Reikia itin kruopsčiai atrinkti raktinius žodžius pagal kurios tinklapis bus keliamas paieškos sistemose.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Kaip pasamdyti gerą interneto reklamos specialistą ?

2008-03-08 | Daugelis pradedančiu internetinį verslą mano, kad tereikia sukurti tinklapį, užpildyti jį informaciją, užpildant atitinkamą forma paieškos sistemos tinklapyje pranešti apie tinklapio egzistavimą ir netrukus pasipils lankytojai. Deja realybė visai kita. Jau senai praėjo tie auksiniai laikai kai užtekdavo priversti paieškos sistemą indeksuoti tinklapį ir masiškai pasipildavo lankytojai. Dabartinės realijos tokios, kad jei nevykdyti aktyvios reklaminės kompanijos lankytojų iš paieškos sistemų galite ir nesulaukti. Jei yra pakankamai laisvo laiko ir noro galima pabandyti nusipirkti protingų knygų apie reklamą internete ir pačiam imtis tinklapio reklamos. Deja paieškos sistemų algoritmai nuolat kinta, tai kas puikiai veikė prieš kelis mėnesius gali būti visiškai neefektyvu šiandien, todėl be nuolatinio algoritmų analizavimo beveik neimanoma pasiekti gerų rezultatų. Taigi atlikti šiam darbui lieka vienitelė išeitis - pasamdyti profesionalą. Deja šiou metu neegzistuoja jokių objektyvių kriterijų pagal kuriuos būtu galima užtikrintai spresti apie internetinės reklamos specialisto kvalifikaciją. iš kitos pusės tokių kriterijų ir negali būti, nes kiekvienas rimtas specialistas naudoja daug savų metodų apie kuriuos nelabai noriai pasakoja. Jei jums žada rezultatus jau po kelių dienų. Šioje sferoje nebūna greitų rezultatų. Galima pasiekti apčiuopiamų rezultatų per kelias dienas, bet tai bus pasiekta visiškai juodais metodais.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Kontekstinė reklama

2008-03-08 | Kontekstinė reklama ilga laika buvo vienas iš efektyviausiu būdų pritraukti tikslinę auditoriją i tinklapį. Kontekstinės reklamos gigantai, tokie kaip Google, Yahoo, iš to uždirbo ir toliau sėkminingai uždirba šimtus milijonų dolerių. Deja paskutiniu metu kontekstinėje reklamoje ir kitose tekstinės reklamos rūšyse itin padaugėjo melagingų paspaudimų kurie atneša nemažus finansinius nuostolius tiek reklamos agentūroms tiek jų klientams. Pagrindinė tokio melagingu paspaudimų didėjimo priežastis nuolat augantis smulkių tinklapių, kuriouse reklaminius plotus perka reklamos agentūros, kiekis. Stambūs tinklapiai paprastai neužsiima melagingais paspaudimais, o smulkių tinklapių savininkai itin dažnai bando tokiu būdu užsidirbti papildomų pinigų. Pačios reklamos agentūros nepatiria dėl to itin didelių nuostolių, o visą nuostolių naštą perkelia ant savo klientų pečių. Tačiau jos negali toleruoti melagingu paspaudimų, nes ilgalaikėje perspektyvoje tai atneš vien tik didelius nuostuolius. Dėl augančių išlaidų ir mažėjančios investuotų lėšų gražos reklaminių agentūrų klientai pradės mažinti lėšas išleidžiamas šiai reklamos rūšiai, o tai galiausiai sumažins reklamos agentūrų pelną. Deja beveik neimanoma pilnai atsekti visus melagingus paspaudimus ir nori nenori visiems tenka su tuo taikstytis.

Lankomumo reitingasKomentarų: 1

plačiau >>

Reklamos internete kaina ir nauda

2008-03-06 | Kalbant šia tema reikėtu pabandyti apibrėžti kas tai yra gerai išreklamuotas tinklapis. One.lt, Delfi.lt, lrytas.lt ? Bet čia reikėtu nepamiršti kokios sumos investuotos į šiuos projektus ir kiek laiko jie gyvuoja. Galiausiai kiek išleidžiama kiekvieną mėnesį jų išlaikymui. Neradau informacijos apie konkrečius skaičius, bet sumos tikrai siekia ne vieną dešimtį tūkstančių i mėnėsį. Galiu tik spėti, kad nuo šių projektų pražios jau investuotas ne vienas milijonas litų i jų nuolatinį palaikymą, reklamą, modernizavimą. Vargu ar dauguma pasiryžtu tokiom investicijom, kai nėra jokios garantijos kad projektas tikrai pavyks. Gerai paieškojus galima rasti ne vieną portalą kuris, nežiurint į investuojamas sumas, taip ir nesugebėjo isitvirtinti. Na o jei kalbėti apie vidutinius tinklapius tai reali suma būtu nuo 1000 iki 5000 litų i mėnesį. Vidutiniskai apie 3000 litų. Ką galima už tai gauti? Norint pasiekti maksimalių rezultatų reiketu sudaryti sutarti metams, tai būtu apie 36000 litų už metus. Už tokią sumą jus sulauktumėt daugybę potencialių klientų, kurie ne šiap lanko ivairius tinklapius, bet ieško konkrečios prekės ir yra didelė tikimybė , kad jie pasirinks būtent jūsų kompaniją. Priklausomai nuo jūsų verslo srities galite sulaukti nuo 1000 iki 10000 ir daugiau potencialių klientų apsilankymų i mėnesį. Per metus susidarytu vidutiniškai 50000 potencialių klientų.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Išvirkščioji reklamos internete pusė

2007-12-12 | Kodėl neveikia reklama internete? O! Aš žinau, kad yra aibė statistikos, rodančios, kad ji veikia. Ir kaip gali neveikti, jei kasmet reklamos internete biudžetas vis didėja ir didėja, ima lenkti pinigus skirtus radijo reklamai ir varžytis su reklama kitoje tradicinėje žiniasklaidoje? Bet ji neveikia taip, kaip reikėtų. Neveikia manęs ir 80% žmonių, kurie yra aktyvūs prekių ir paslaugų vartotojai su padoriomis pajamomis, tikrai dominančiomis reklamos davėjus. O kokia galėtų veikti? Pabandysiu atsakyti į klausimą ir tuo pačiu pakišti (niekam nereikalingą) idėją, kokie reklamos skydeliai būtų daug efektyvesni už dabar naudojamus. Bet pirmiausia - kodėl manęs nedomina dabartinė reklama: Joje labiausiai varžomasi dėl dėmesio, tarsi jis savaime būtų produktas, kurį reikia parduoti. Na tai, kas kad aš atkreipiau dėmesį į raudonai mirksinti skydelį? Jis mane suerzino – aš net teksto neskaičiau. Ji visiškai neinformatyvi. Dažniausiai net nesuprantu, kas reklamuojama tol, kol nepamatau firmos vardo ir logotipo (jei tik juos esu matęs anksčiau ir žinau, ką firma veikia). Ji žada pernelyg abstrakčius dalykus. Dėl vietos skydelyje stokos (vienas-du sakiniai) dauguma raginimų būna itin bendro pobūdžio: „Praturtėk šiandien!“, „Pramogauk linksmai!“, „Nepritrūk dovanų!“. Kas turi pinigų pirkti katę maiše? Ji „meta lauk“ iš skaitomos svetainės, net jei reklamuojama svetainė atsidaro naujame lange.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Iš lietuvių tinklalapio - 100 mln. parsisiuntimų

2007-11-22 | Didžiausias pasaulyje mobiliesiems įrenginiams skirtų žaidimų ir programų tinklalapis getjar.com per dvejus metus peržengė 100 mln. parsisiuntimų ribą. Portalą sukūrusi ir valdanti Lietuvos kompanija "GetJat Baltic" pastebi, jog vis dažniau vartotojai siunčiasi greitųjų žinučių (chat), interneto naršyklių ir el. pašto programas, o JAVA žaidimų, kurie prieš porą metų buvo paklausiausi, proporcinė dalis mažėja. Aktyviausiai savo mobiliesiems telefonams aplikacijas siunčiasi JAV ir Didžiosios Britanijos gyventojai. Lietuvos vartotojai sudaro apie 0,5 proc. viso parsisiuntimų srauto (per dvejus metus - apie 500 tūkst. kartų). "Lietuvoje vyrauja daugeliui pasaulio šalių būdingos tendencijos. Vis žymesnę parsisiunčiamų mobiliųjų aplikacijų dalį sudaro programos, skirtos patogesniam bendravimui, funkcionalumui ir verslo efektyvumui didinti. Nors žaidimų taip pat siunčiamasi vis daugiau, tačiau jų užimama dalis bendrame sraute sumažėjo ir šiandien siekia tik apie 25-30 procentus. Tai rodo, kad tobulėjant telefonams, plečiantis jų funkcijoms, keičiasi ir vartotojų įpročiai bei poreikiai", - teigia "GetJar Baltic" vadovas Ilja Laurs. Remiantis portalo statistika, Lietuvos gyventojai dažniausiai siunčiasi mobiliesiems prietaisams skirtas taikomąsias aplikacijas (9 proc. nuo visų parsisiuntimų Lietuvoje), el. pašto programas (8 proc.), interneto naršykles (7 proc.) bei greitųjų žinučių programas (7 proc.).

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Lietuvių sukurtas tinklalapis pritraukė 14 mln. litų investicijų

2007-11-22 | Populiariausias pasaulyje mobiliesiems telefonams skirtų programų bei žaidimų tinklalapis "GetJar", kurį sukūrė ir valdo lietuvių kompanija "GetJar Baltic", pritraukė 6 mln. JAV dolerių (14,1 mln. litų) dydžio investicijų iš Didžiojoje Britanijoje ir JAV Silicio slėnyje įsikūrusios investicinės kompanijos "Accel Partners". "Lietuvių sukurtas "GetJar" tapo fenomenu mobiliųjų aplikacijų pasaulyje ir šiandien yra vienas svarbiausių tinklalapių vartotojams. Mūsų investicijos į portalo plėtrą padės sėkmingai tobulinti produktą, jungiantį mobiliųjų aplikacijų kūrėjus ir vartotojų bendruomenę", - teigia "Accel Partners" Didžiosios Britanijos padalinio vadovas Kevinas Comoli (Kevin Comolli). "Accel Partners" kartu su verslininkais iš įvairių pasaulio šalių plėtojo ir stiprino šiandien pirmaujančius prekės ženklus, tokius kaip "Macromedia", "RealNetworks" ar "Facebook", kurios 1,6 proc. akcijų už 240 mln. JAV dolerių (564 mln. litų) šių metų rudenį įsigijo tarptautinė kompanija "Microsoft". "Mes džiaugiamės partneryste su "Accel Partners" ir atsiveriančiomis galimybėmis intensyviai tobulinti sąlygas mobiliųjų programų kūrėjų ir vartotojų bendradarbiavimui, kurio dėka sukuriamos plačiai taikomos mobiliųjų prietaisų aplikacijos", - teigia "GetJar" vadovas Ilja Laurs. Pasak jo, investicijos bus skiriamos įmonės plėtrai Didžiojoje Britanijoje ir JAV, kur ketinama suformuoti pardavimų ir rinkodaros komandas, stiprinsiančias portalo pozicijas.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Populiariausių straipsnių Top-100
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!