LT   EN   RU  
2019 m. vasario 20 d., trečiadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Naudingi patarimai. Mityba
  Naudingi patarimai > Naudingi patarimai. Mityba
Lankomumo reitingas Publikuota: 2009-12-12
Naudingi patarimai apetito slopinimui

Kaip sutramdyti didžiulį norą užkandžiauti, jei tarsi nuolat kamuoja žvėriškas apetitas? Ypač moterims būdingas elgesys: jei geri kavutę, tai būtinai su saldainiukais, jei po kelių valandų – arbatėlę, tai nepamiršti ir pyragaičio. Tačiau, jeigu taip smaguriausite kas dieną, tie gardūs kąsneliai atliks savo blogą darbą – papuoš jūsų klubus ar pilvuką. Ar jums viso to reikia?

Bazinius patarimus, kaip tramdyti apetitą tikriausiai žinome visos. Pirmiausia, reikia niekada nepamiršti papusryčiauti. Rekomenduojama valgyti 5 kartus per dieną ir mažomis porcijomis. Jums būtini trys sotesni valgymai ir du trys užkandžiai (obuolys, apelsinas, javainis ir kt.).

Žmogaus skrandis yra labai talpus. Vienu pavalgymu jame telpa apie 2 litrus maisto. Tačiau mums reikia daug mažiau – tiek, kiek telpa delne. Pavyzdžiui, pusryčiams pakanka nedidelio dubenėlio košės ir kelių kąsnelių šviežių vaisų, pietums – apie 100 g mėsos ir salotų, vakarienei – 100-200 g liesos varškės arba 150 g virtos žuvies. Kai labai dažnai persivalgome, tai skrandžio sienelės išsitempia, ilgainiui ima kauptis riebalai.

Pateikiame keletą naudingų patarimų apetito slopinimui:

  • Išgėrus pusę stiklinės petražolių nuoviro, norą valgyti pamiršite bent dviem valandom.
  • Banano, obuolio, mėtos, vanilės kvapai mažina skrandžio sulčių išsiskyrimą. Įkvėpkite jų aromato prieš valgį. Taip pat efektyvu burną praskalauti mėtų nuoviru.
  • Valgykite ląstelienos turinčių produktų (sėlenų, kruopų, vaisių, kopūstų ir kt). Jie skrandyje sugeria skysčius, išsipučia ir suteikia sotumo.
  • Apetitą tramdo ir stiklinė linų sėmenų gėrimo: šaukštelį maltų sėmenų užpilkite puse stiklinės karšto vandens ir išgerkite pusvalandį prieš valgį. Vartokite tris kartus per dieną.
  • Jei turite galimybę miegoti iki 10 valandų per parą – jums ypač pasisekė. Tokia miego trukmė taip pat slopina apetitą.Turite atrasti savo motyvaciją sulieknėti. Kai įkvėpimo šaltinis atrandamas, reguliuoti alkio jausmą būna kur kas lengviau.
  • Mokslininkai teigia, kad kuo geresnė nuotaika, tuo organizme pasigamina daugiau serotonino, o tai lemia ir silpnesnį apetitą. Taigi, kuo mes linksmesnės, tuo apetitas mažesnis.
  • Apetitą skatina gėrimai su burbuliukais, nes juose esanti angliarūgštė stimuliuoja virškinimą. Verčiau jų atsisakyti.
  • Gal vartojate per daug druskos, prieskonių, marinatų, padažų? Šie pagardai skatina apetitą ir nė nepajuntame, kaip suvalgome visą pakelį bulvių traškučių.
  • Įprastai persivalgome skanesnio ir riebesnio maisto nei sprangaus ar lieso. Riebalai sunkina virškinimą, tačiau skatina norą valgyti. Taigi vartokite jų mažiau.
  • Jei pajutote alkį, rekomenduojama užsiimti naudinga namams veikla. Vieną valandą lygindama skalbinius, jūs sudeginsite net 200 kalorijų!

Šaltinis

Griežtai draudžiama Straipsniai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į Straipsniai.lt kaip informacijos šaltinį.

Atsitiktinės gairės:    Tatuiruotės (7)    TELE-2 (7)    P2P tinklai (2)    Interjero dizainas (13)    Dvyniai (9)    Nacionaldarbininkų Sąjūdis (2)    Liberalų sąjūdis (5)    Rašytojai (11)    6 branduolių (3)    Rasizmas ir ksenofobija (9)    Muzika (196)    Firmos (12)    Meninė gimnastika (14)    Grybai (3)    Tamplieriai (7)    Fotografija (17)    Kanapės (15)    Egzorcizmas (11)    Lietuvių fantastika (11)    Turizmo agentūros (10)    Breakdance (4)    Konspiracija (2)    Šventasis Antanas (2)    Parašiutizmas (15)    Metalas (22)    Kalėdos (12)    Kietieji diskai (17)    Atsiprašymas (3)    Politikai (183)    Skorpionas (7)    Chemija (5)    Prevencija (14)    Rokeriai (3)    Vaiduokliai (23)    Draudimas (7)    Kelionių įspūdžiai (26)    Amerikos lietuviai (7)    Šalys (61)    Depresija (29)    Viskis (8)    Namų vaizdo technika (2)    Monitoriai (11)    Lietuvių valgiai (28)    Kompiuterinis piratavimas (43)    Vadovavimas (185)    Vandenis (7)    Lotynų šokiai (5)    Shotokan (11)    Metalinės muzikos grupės (8)    Runkeliai (18)
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!