LT   EN   RU  
2020 m. liepos 12 d., sekmadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Aviacija
  Transportas > Aviacija
Lankomumo reitingas Publikuota: 2003-02-08 Spausdinti Spausdinti
Avialinijoms - lankstus privatizavimo būdas

Valstybės turto fondas (VTF), privatizuodamas nacionalinę oro bendrovę "Lietuvos avialinijos" (LAL), bandys sukurti pakankamai lanksčią programą.

Pagal ją investuotojams būtų parduodama nuo 49 iki 51 proc. akcijų, galbūt suteikiant valdymo teisę.
Kaip sakė VTF generalinis direktorius Povilas Milašauskas, pardavus 49 proc. akcijų, paprasčiausiu būdu būtų išsaugotas nacionalinio vežėjo statusas.

Šis statusas garantuoja tam tikras lengvatas, bendrovės patikimumą bei saugumą, ypač skraidant į Rytus.

"Dirbtinai panaikinti šio statuso niekas neketina", - sakė P.Milašauskas.

Vyriausybė daugiau nei prieš metus yra nutarusi Vakarų investuotojams parduoti ne daugiau kaip 49 proc. LAL akcijų, ir šis nutarimas kol kas galioja.
VTF privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas pranešė, kad Turto fondas išsiuntė laišką LAL privatizavimo patarėjai - Vokietijos bendrovei "Indecon Consulting", prašydamas parengti privatizavimo veiksmų planą. Manoma, kad jis bus gautas maždaug po dviejų savaičių.

VTF vadovai mano, kad LAL privatizavimo konkursas galėtų būti skelbiamas šių metų rudenį, nes iki tol dar reikės atlikti oro bendrovės pusmečio veiklos auditą bei parengti nemažai informacijos potencialiems investuotojams.

Kita vertus, norima spartinti LAL privatizavimą, nes liberalizavus ES oro rinką "Lietuvos avialinijos" nieko nebedomins.

VTF atstovai, be to, pripažino, kad reikėtų uždaryti LAL dukterinę įmonę, Kaune veikiančią oro bendrovę "Lietuva", kuri veikia nuostolingai ir kurios veiklos tęstinumu abejoja tarptautiniai auditoriai.

"Tiek potencialūs investuotojai, tiek patarėjai - nė vienas nepareiškė minties, kad "Lietuva" turėtų likti kaip atskira kompanija. Verslo prasme dvi oro bendrovės viename regione neišsitenka. Tiesa, kad ją reikia uždaryti", - sakė VTF turto valdymo direktorius Andrius Šukys.

Kartu jis pripažino, kad šiuo klausimu turi būti priimtas politinis sprendimas. 2001-aisiais bendrovė "Lietuva" patyrė 4,59 mln. litų audituotų nuostolių (2000 metais - 1,48 mln. litų).

Griežtai draudžiama Straipsniai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į Straipsniai.lt kaip informacijos šaltinį.

Atsitiktinės gairės:    Nokia (24)    Bankrotas (2)    Kompiuterio ergonomika (8)    Menas būti kartu (2)    Istorija (154)    Atleidimo svarba (2)    Energetika (13)    Stalo žaidimai (7)    Bendruomenės (158)    Krikščionys demokratai (3)    Saugus internetas (11)    Aikido (14)    Anglų kalba (35)    Romas Kalanta (4)    Vokiečių aviganis (2)    Pedagogika (21)    Rokeriai (3)    Vabzdžiai (5)    Reinkarnacija (6)    Lotynų šokiai (5)    Savivaldybių rinkimai 2007 (9)    Smurtas mokyklose (10)    Politika (363)    Hipnozė (10)    Pankai (6)    Mokslininkai (2)    Vytautas Bogušis (12)    Apskaita (15)    Avinas (7)    Visuotinė istorija (44)    Vaizdo kortos (3)    Astronomija (46)    Aukštasis mokslas (13)    Islamas (31)    Filosofija (326)    Mityba (43)    Žvejyba (30)    Užsienyje (2)    Erich Fromm (5)    Lietuvoje (5)    Krikščionybė (135)    Parapsichologai (7)    Brendis (6)    Baikeriai (8)    Eurointegracija (5)    Gintaras Beresnevičius (26)    Skorpionas (7)    Internetas (184)    Elektroninės šiukšlės (10)    Helouvynas (7)
1. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (24)
2. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (23)
3. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (22)
4. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (21)
5. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (20)
6. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (19)
7. Kinija leidimo nedavė
8. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (18)
9. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (17)
10. R.Pakso skrydis aplink pasaulį (16)
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!