|
Akimirkos sentencija |
|
|
Mandagumas - tai nerašytas susitarimas ignoruoti vienas kito dorovės ir intelekto skurdą ir jo nepabrėžti. |
|
|
A. Šopenhaueris |
|
|
|
|
Draugai |
|
|
|
|
Reklama |
|
|
|
|
|
|
Tik nesakyk to kolegai!
Žmogus per metus vidutiniškai 2000 valandų praleidžia darbe. Tad nieko nuostabaus, kad kai kada bendradarbius matome netgi dažniau nei savo šeimos narius. O bendraujant su kolegomis, ne paslaptis, būtina laikytis tam tikrų taisyklių. Štai 10 frazių, kurių neturėtum jiems sakyti. Bendradarbiai supras: tavim negalima pasikliauti komandiniame darbe. Kitaip tariant, netrukus būsi palaikyta silpnąja grandimi, o kai tai pajus kompanijos valdžia – gali netekti darbo. Todėl užuot skundusis, kaip tavo darbas tave dusina, verčiau formuluok konkrečius pasiūlymus: „Kaip gera būtų čia...
|
Komentarų: 1
|
|
|
|
|
Niurzgos bendradarbiai pripažinti didžiausiu darbo trukdžiu
Didžiosios Britanijos biurų darbuotojai labiausiai erzinančiu faktoriumi darbe įvardijo blogą kolegų nuotaiką, rašo "The Daily Telegraph". 37 procentai apklausos dalyvių pareiškė, kad nesugyvenami ir nervingi kolegos trukdo jiems dirbti. Tyrimą atliko "Opinium Research". 36 proc. apklaustųjų pasakė, kad pats nemaloniausias reiškinys, su kuriuo jie susiduria darbo vietoje , - tai kompiuterių gedimai. Į sąrašą dalykų, kurie nepatinka britams, taip pat pateko garsūs telefoniniai kolegų pokalbiai, saugumo taisyklių nepaisymas, purvini tualetai, blogai veikiančios šildymo ir kondicionavimo sistemos. Pagal anksčiau atliktas apklausas,...
|
|
|
|
|
|
Mūsų motyvacija: ką daryti, kad ryte išliptume iš lovos
Man nepatinka mano darbas, kiekvieną rytą keikiuosi, kad reikia anksti keltis ir eiti į niūrų kabinetą, kur turėsiu bendrauti su man nepatinkančiais bendradarbiais. O kad galečiau įsidarbinti kur kitur… Turbūt ne vienam teko patirti tokią arba panašią situaciją. Dažnai pasitaiko, kad norėtume pakeisti tam tikrus dalykus savo gyvenimuose, bet nekeičiame. Atrodo, viskas neįmanoma, per sunku, nesinori dėti pastangų, nes galbūt nepasiseks. Svarbiausia, kad visi žinome, jog “kas nerizikuoja, tas negeria šampano”. Bet šio žinojimo negana. Šiek tiek panagrinėję jau minėtą...
|
Justina Kaminskaitė
|
|
|
|
|
Nepakenčiami bendradarbiai ir kaip su jais kovoti
Šiais laikais įtemptas darbas yra kupinas išbandymų, tarp kurių ne paskutinę vietą užima žmonių, su kuriais turime bendrauti, įvairovė. Kai kurių nepakenčiamų bendradarbių tipai daro darbo vietą panašesnę į džiungles negu į šiuolaikinį biurą. Mokėdami atpažinti šiuos tipus, galėsite sėkmingai laviruoti tarp jų ir išvengsite problemų ateityje. Egzistuoja keli vadinamieji bendradarbių archetipai: skandalistas, storžievis pokštininkas, melagis, žvaigždė, liežuvautojas, flirtuotojas (koketė), prašinėtojas. Kad ir kas jums, atminkite, kad iš kiekvienos konfliktinės situacijos yra išeitis, o jeigu padėtis atrodo be išeities, sakoma,...
|
|
|
|
|
|
10 būdų prarasti bendradarbių draugystę
Tuomet, kai bosas tau negaili aštrios kritikos arba tuomet, kai susimauni ruošdama metinę organizacijos veiklos ataskaitą, užjaučianti bendradarbio šypsena ar draugiškas žvilgsnis suteikia jėgų – esi pasiruošusi iškęsti net pačią bjauriausią dieną darbe. Žinoma, kolegų palaikymo gali tikėtis tuomet, jei ir pati esi taktiška ir supratinga bendradarbė. Manai tokia esant? Neskubėk! Žvilgtelėk į žemiau išvardintas "niekšybes" ir pridėjus ranką prie širdies pasakyk, jog to nedarai. Tuomet drąsiai galėsi vadinti save tobula kolege. Visuomet spusteli "Atsakyti visiems" mygtuką. Neapsunkink savo kolegų...
|
|
|
|
|
|
Išgelbėkim naujoką
Kodėl svarbu kalbėti apie pagalbą naujokui, prisitaikančiam prie organizacijos? Ar įvairios naujoko įtraukimo programos nėra tuščias laiko ir pinigų švaistymas? Juk geras darbuotojas pats suras būdą, kaip jam išgyventi(!) naujoje organizacijoje, kitaip tariant, „išplauks“, o nevykėlių organizacijai šiaip ar taip nereikia, – kuo greičiau jie išeina, tuo geriau… Pasak G. T. Chao, sėkmingas naujoko prisitaikymas organizacijai yra naudingas keliais aspektais. Ekonominiai sėkmingo prisitaikymo padariniai – ilgėja darbo organizacijoje trukmė, t. y. mažėja darbuotojų kaita (sutaupome naujų darbuotojų atrankos ir mokymo...
|
|
|
|
|
|
Humoro nauda darbe
Amerikiečių agentūros Robert Half International atliktos apklausos metu 84 proc. aukščiausio lygio vadovų nurodė, kad žmonės, kurie pasižymi geru humoro jausmu, efektyviau dirba. 93 proc. iš agentūros Hodge Cronin and Associates apklaustų 737 vadovų pripažino, kad atrinkdami darbuotojus teiktų pirmenybę humoro jausmą turinčiam žmogui. Humoras leidžia pažvelgti į pasaulį kitokiu kampu, pamatyti situaciją iš šalies, kitaip įvertinti įprastus dalykus. Humoras padeda bendrauti, racionaliau, „per atstumą“ įvertinti įtampą sukeliančius įvykius. Tyrėjai ne kartą patvirtino, kad humoro jausmą turintys žmonės kitiems atrodo...
|
Lina Pakalkaitė
|
|
|
|
|
Psichologinis spaudimas darbe
Nesutarimų tarp kolegų pasitaiko įvairiuose kolektyvuose. Psichologų nuomone, konfliktas nėra nei geras, nei blogas dalykas, jis tiesiog kyla. Neigiamą pobūdį konfliktas įgyja tada, kai jis nesprendžiamas, sprendžiamas nekonstruktyviai arba juo siekiama ne sutarti dėl abiem pusėms rūpimų dalykų (o tai pagerintų santykius, darbo kokybę), bet paslėpti motyvus. Viena iš tokių nesutarimų tarp bendradarbių formų, turinčių neigiamų pasekmių tiek psichologiniam klimatui įmonėje, tiek darbuotojo sveikatai, – psichologinis spaudimas. Nesutarimai tarp kolegų turi ne tik atvirą ir konstruktyvią formą, kai aiškiai pasakoma,...
|
Evelina Kavaliauskaitė
|
|
|
|
|
Šeimos nariai ir draugai bendradarbiai
Jeigu jūsų įmonėje atsirastų laisva darbo vieta, ir lyg visai į ją tiktų jūsų šeimos nariai arba draugai, ar siūlytumėte juos įdarbinti? Vienas iš principinių dalykų, kuriais tikiu vadyboje yra tai, jog bendradarbius turi sieti tik profesionalūs ryšiai ir į juos neturėtų būti įpainioti kokie nors asmeniniai santykiai. Taigi, tokiu atveju tikriausiai net atsisakyčiau svarstyti draugo ar šeimos nario kandidatūrą į laisvą darbo vietą – kas bus, jeigu pasirodys, jog visgi jis nėra toks puikus darbuotojas, kaip tikėjaisi? Ar bus...
|
|
|
|
|
|
Ką daryti, jei aplinkiniams netinka jūsų darbas?
Dažnai to net nenorėdamas kiekvienas darbuotojas elgiasi atsižvelgdamas į tai, ko iš jo tikisi bendradarbiai. Pavyzdžiui, jei bendradarbė klaidingai bus įsitikinusi, kad esate suirzęs ir nepatenkintas gyvenimu, ji su jumis bendraus arba atsargiai (bijos kalbinti), arba reikš pastabas dėl jūsų blogos nuotaikos. Tuomet jūs į tokį jos elgesį taip pat atitinkamai sureaguosite ir ji manys, kad dar labiau pykstate... Taip susidarys uždaras ratas. Tas pats yra ir su darbu – jei jūsų darbo vieta yra nuolat sujaukta, nesitikėkite, kad aplinkiniai...
|
Evelina Kavaliauskaitė
|
|
|
|
|
|
|