LT   EN   RU  
2019 m. balandžio 25 d., ketvirtadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Naudingi patarimai. Sveikata
  Naudingi patarimai > Naudingi patarimai. Sveikata
Lankomumo reitingas Publikuota: 2010-05-26
Naudingi patarimai. Kaip išsaugoti gerą atmintį?

Metams bėgant atmintis neišvengiamai silpsta, tačiau su užmaršumu galima ir reikia kovoti. Nustebsite sužinoję, tačiau atmintis silpsta ne tiek dėl amžiaus, kiek dėl blogos nuotaikos. Todėl dažniau reikia prisiminti viską, kas buvo gera, - seniai įrodyta, kad teigiamos emocijos daro stebuklus. Tai galioja ir atminčiai.

Atmintis priklauso nuo to, ką valgome?

Nuo netaisyklingos mitybos mūsų smegenys kenčia ne mažiau kaip skrandis. Nuo maisto priklauso atminties kokybė ir intelektinio gyvenimo trukmė. Smegenys sudarytos iš vadinamosios pilkosios masės, o jų molekulės savo ruožtu – iš elementų, kurių esama maiste.

Ką valgyti, kad atmintis būtų gera?

Pirmiausia maiste turi būti pagrindinių riebalų rūgščių. Iš lipidų – nesočiųjų riebalų rūgščių – sudaryta trečdalis smegenų struktūros. Jeigu jų nepakanka arba jos blogos kokybės, neuronai – savotiškos smegenų „plytelės" – prastai funkcionuoja ir net visiškai sunyksta, išdildydami mūsų prisiminimus.

Šios rūgštys skatina ir gerą kraujotaką. O kuo geriau kraujas cirkuliuoja, tuo daugiau maistingųjų medžiagų patenka į smegenų ląsteles.

Riebiųjų rūgščių tiekėjai – žuvų taukai ir kai kurios augalinių aliejų rūšys – alyvų, sojų, rapsų, saulėgrąžų, žemės riešutų. Atmintis pagerės, jeigu valgysite mažiau mėsos ir daugiau riebios žuvies: silkės, tuno, skumbrės. Geležies trūkumą papildo mėsa, bulvės, ankštinės daržovės. Jūros gėrybės taip pat stiprina atmintį.

Blogai, kai organizme trūksta gliukozidų – angliavandenių. Tai smegenų neuronų degalai. Vadinamųjų lėtųjų gliukozidų gauname iš makaronų, duonos, bulvių. O „greitas" cukrus, kurio esama saldainiuose ir pyragaičiuose – prastas smegenų pagalbininkas. Per didelis saldumynų kiekis apskritai atmintį veikia neigiamai.

Dažniausiai pamirštami proteinai, o būtent juose esama aminorūgščių, kurių pats organizmas gaminti nesugeba. Tai dar viena priežastis valgyti daugiau žuvies. Proteinų yra ir daržovėse. Patartina vartoti grūdines ir ankštines kultūras – ryžius, lęšius ir raudonąsias pupeles. Negalima nutylėti ir vitaminų: nepamirškite jais pamaitinti savo smegenų.

Atmintį gerinantys preparatai?

Preparatų – nemažai. Įdomu, kad viena iš veiksmingiausių medžiagų, dalyvaujančių pažintinių procesų mechanizme – moteriškas hormonas estrogenas. Atminčiai gerinti taikoma vadinamoji pakaitinė estrogenų terapija. Be estrogenų yra ir kitų hormonų, kurie smarkiai veikia atmintį. Pavyzdžiui, kortikosteroidai, kuriuos organizmas išskiria stresinėmis aplinkybėmis. Protinę veiklą gerina ir kofeinas, kurio gauname su kava.

Griežtai draudžiama Straipsniai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į Straipsniai.lt kaip informacijos šaltinį.

Atsitiktinės gairės:    Samsung (3)    Omnitel (12)    Švietimas (1281)    LICS (17)    Sel (10)    „Laisvės kryžkelės“ (10)    Savivaldybių rinkimai (9)    Televizoriai (2)    Parapsichologai (7)    Naujieji metai (12)    Vytautas Landsbergis (6)    Geležinkeliai (4)    Pelės (5)    Tibetas (10)    Pirmoji meilė (3)    Kietieji diskai (17)    Regbis (4)    Žydai (32)    Slaptos bendrijos (24)    Žinių visuomenė (14)    Policija (2)    Romas (3)    Pagalba ir prevencija (124)    Z.Jurgelevičiaus rubrika (23)    Seimo rinkimai (4)    Užsienyje (2)    Leo LT (12)    Proza (157)    Kandidatai į prezidentus (5)    Žmonės (241)    TV3 (4)    Metalistai (8)    Škotų aviganis (3)    Emigrantai (22)    Mokykla be narkotikų (20)    Bitė (5)    6 branduolių (3)    Atsiprašymas (3)    Komunikacija (166)    Šv. Valentino diena (11)    Astrologija (27)    Eurointegracija (5)    Kūdikio maitinimas (3)    Gyvenimo džiaugsmas (2)    Toyota (2)    Netolerancija (6)    Makaronai (2)    Korupcija (22)    Šventieji (10)    Gimimo diena (3)
1. 10 patarimų, kaip kovoti su nemiga be vaistų
2. 10 patarimų, kaip išvengti streso
3. Agurkai: naudingi patarimai
4. Tai bent karščiai…naudingi patarimai
5. 10 patarimų gerai burnos būklei palaikyti
6. Stresas. 10 patarimų, kaip susidoroti su įtampa
7. Patarimai, kaip išvengti vidurių pūtimo
8. Kaip rūpintis spuoguota oda? (I dalis)
9. Kaip rūpintis spuoguota oda? (II dalis)
10. 10 patikrintų grožio patarimų rudeniui
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!