|
Akimirkos sentencija |
|
|
Galbūt aš nenuėjau ten, kur ketinau, bet už tat sustojau ten, kur norėjau. |
|
|
Douglas Adamsas |
|
|
|
|
Draugai |
|
|
|
|
Reklama |
|
|
|
|
|
Prieš perkant naudotą motociklą: pakaba
Paklauskite savininko, prieš kiek laiko/mylių keistos šakių tarpinės. Keisti reiktų kas 15-20k mylių. (Pakeitimas - $100 plius 2-3 val. darbo.) Apžerkite motociklą, suimkite priekinį stabdį ir stipriai nuleiskite prie šakių. Nusileisti ir grįžti į pirminę padėtį jie turėtų su tuo pačiu pasipriešinimu. Tai atlikite keletą kartų. Apžiūrėkite chromuotas šakių kojeles. Jos turėtų būti be jokių įbrėžimų, įlenkimų ir ant visiški neturi būti tepalų lašelių. Kai kuriuos įbrėžimus galima nupoliruoti, bet naujos šakių kojelės - brangios. Aptarti gali profesionalus mechanikas.
|
|
|
|
|
Prieš perkant naudotą motociklą: elektra ir akumuliatorius
Jei didėjant variklio apsukų skaičiui, priekiniai žibintai ima šviesti ryškiau, akumuliatorius gali būti, jog išsikrauna akumuliatorius arba perdegė įtampos reguliatorius. Naujas - $80-120 plius pusė valandos darbo. Nelyginkite ryškumo, kai variklis dirba tuščia eiga su ryškumu, esant 10,000 r/m... lyginkite ~2,500 rpm su ~7,000 rpm.) Įtampą akumuliatoriuje, esant t ~3,000 rpm,... turėtų būti apie 13.8v. Jei mažiau nei 13.2 (ar daugiau nei 14.4), ko gero, prastas starteris. (~$300 už naują, ~$150 už seno ,,atnaujinimą") arba reguliatorius (kainos nurodytos aukščiau) Profesionali mechaniko diagnozė kainuos apie $50-$100, bet padės apsispręsti.
|
Komentarų: 4
|
|
|
|
Prieš perkant naudotą motociklą: padangos
Visos padangos vis dar turi būti pažymėtos DOT skaičiumi bent jau ant vienos pusės, tačiau dabar pateikiama daugiau duomenų. Atkreipkite dėmesį į kodą, prasidedantį užrašu "DOT" ir turi iki 12 raidžių bei skaičių. Paskutiniai keturi skaičiai yra datos kodas "WWYY"formate, kur du WW skaičiai reiškia pagaminimo savaitę, o YY - tai du paskutiniai skaičiai, reiškiantys metus. Taigi, datos kodas "DOT913ACX3C2200" reiškia, jog pagaminta '00 metų 22-ą savaitę. Jei trijų/keturių skaičių kodas šios schemos neatitinka, tai - ne datos kodas. Turėkite omenyje, jog kodas būna ant abiejų padangų (galbūt/greičiausiai skirtingas), o padangos turėtų būti keičiamos bent jau kas treji metai, arba...
|
|
|
|
|
Prieš perkant naudotą motociklą: sėdynė
Ieškokite įplyšimų vinilo apmušale. Naujas apmušalas gali kainuoti apie $100-150 (Paskaitykite geltonuosius puslapius.) Įtrūkimai ir įplyšimai sėdynėje sulaiko vandenį, todėl net ir po daugelio dienų jausite drėgmę. Itin nemalonu. Sėdynėms (ar galinei dalei) paprastai naudojamas rakinimo mechanizmas (panašų į degalų bako kamštelį), apsaugantis motociklą nuo vandalų. Mechanizmas turi atitikti jūsų raktelį. Priešingu atveju, pakeitimas kaimuos apie $80 + pusė val. darbo.
|
|
|
|
|
Prieš perkant naudotą motociklą: degalų bakas
Ieškokite įlinkimų, kaip nurodyta aukščiau. Atidarykite, patikrinkite, ar nėra rūdžių ir/arba atskirų nuosėdų. Rūdys/nuosėdos - negerai, kadangi jos užkemša karbiuratorių. Rūdis reikia pašalinti: kainą numažinkite apie $150. Atidarę baką, turite matyti šviesaus gintaro spalvos degalus ir švarų metalą. Jei matyti į pieną panašios apnašos bako viduje, vadinasi, apnašos buvo išvalytas arba buvo bakas buvo padengtas naujai. Kartais dėl naujojo dengimo gali užsikimšti degalų takas iš bako. Už iš naujo padengtą baką vertėtų mokėti mažiau.
|
Komentarų: 7
|
|
|
|
Lietuvos aviacija
Daugelis pasaulio tautų įnešė indėlį į erdvės įsisavinimo istoriją. Joje amžiams išliks ir lietuvių vardai. Vilniaus universiteto auklėtinis K.Simonavičius knygoje "Didysis artilerijos menas" (1650 m.) pateikė daugiapakopių raketų projektus, Kauno valdininkas A.Griškevičius knygelėje "Žemaičio garlėkys" (1851 m.) aprašė aerostato ir garo mašinos pagalba skrendantį sunkesnį už orą aparatą, kurį pats suprojektavo ir statėsi. Jungtinėse Amerikos Valstijose išeiviai iš Lietuvos stebėjo aviacijos pradininkų O. ir W. Wright'ų pirmuosius sėkmingus skrydžius. Jiems pirmiesiems pavyko realiai pajusti skrydžio malonumą.
|
|
|
|
|
Antanas Gustaitis
Antanas Gustaitis gimė 1898 m. kovo 26 d Marijampolės apskr. Sasnavos vlsč. Obelinės kaime. Jaroslavlyje baigęs I pasaulinio karo metu evakuotą Marijampolės gimnaziją, mokėsi Petrogrado kalnų inžinerijos institute, Konstantino artilerijos karo mokykloje. 1919 m. savanoriu įstojo į Lietuvos kariuomenę, baigė Aviacijos mokyklą. 1920 m. dalyvavo kovose su lenkais. 1922-1923 m. buvo aviacijos terminologijos komisijos pirmininku, dėstė Aviacijos karininkų kursuose. 1923 m. paskirtas Mokomosios oro eskadrilės vadu. 1923-1924 m. lankėsi Italijoje, Čekoslovakijoje, kur prižiūrėjo Lietuvai skirtų lėktuvų gamybą. 1928 m. baigęs Paryžiaus aukštąją aeronautikos mokyklą tarnavo Karo aviacijos viršininko padėjėju, Aviacijos parko dirbtuvių viršininku, Technikos skyriaus viršininku. Nuo 1934 m....
|
|
|
|
|
Jurgis Dobkevičius
Jurgis Dobkevičius gimė 1900 m. kovo 23 d. Peterburge. Mokėsi Vyborgo komercinėje mokykloje, Petrogrado politechnikos instituto laivų statybos fakultete, Baku jūrų aviacijos mokyklos mechanikų kursuose. 1919 m. rugpjūčio 7 d. įstojo į Lietuvos kariuomenę ir tų pačių metų gruodžio 16 d. inžinerijos leitenanto laipsniu baigė Aviacijos mokyklą. 1920 m. paskirtas Oro eskadrilės vadu. Kovose su lenkais atliko 24 kovinius skridimus, 1920.12.1 jam pirmajam suteiktas karo lakūno vardas. Pirmasis Lietuvoje atliko aukštojo pilotažo figūrą – „mirties kilpą”. Apdovanotas I-mos rūšies I-mo ir II-ro laipsnio Vyčio kryžiais. 1921-24 metais suprojektavo, pastatydino ir išbandė ore pirmuosius Lietuvoje originalios konstrukcijos lėktuvus Dobi-I, Dobi-II ir...
|
|
|
|
|
Interneto svetainių apie aviaciją nuorodos
Aviacijos įmonės
http://www.lak.lt AB "Sportinė aviacija"
http://www1.omnitel.net/kag AB "Kauno aviacijos gamykla"
http://www.helisota.lt UAB "Helisota"
http://www.termikas.balt.net UAB "Termikas"
Aviakompanijos ir oro uostai
http://www.aiva.lt/cad/ Lietuvos civilinės aviacijos direkcija
http://www.lal.lt AB "Lietuvos avialinijos"
http://www.airlithuania.lt/
Aviakompanija "Lietuva"
http://www.vilnius-airport.lt/ Vilniaus oro uostas
http://www.airlithuania.lt/oro-uostas.html Kauno oro uostas
http://www.vilnius-airport.lt/palanga.html Palangos oro uostas
http://www.siauliai.sav.lt/airport/airp_lt.htm Šiaulių oro uostas
|
Komentarų: 2
|
|
|
|
Ar reikia rengti specialistus Lietuvos aviacijai?
Nuo neatmenamų laikų viena didžiausių žmogaus svajonių – pakilti su paukščiais. Kartu tai ir sunkiausiai įgyvendintas žmonijos siekis, pareikalavęs daugybės skrajūnų gyvybių ir sveikatos. Skrydis reikalavo naujų, neįprastų žinių, tam tikro technikos plėtros lygio ir pažangių technologijų. Tai buvo pasiekta palyginti neseniai. Ir tik tada atsivėrė vartai į žydrąsias erdves. Skrydžiui bandyta pritaikyti kiekvieną naują techninę galimybę, kiekvieną tam tinkamą mokslo atradimą. Pirmiausia tapo prieinamas oro balionas. 1783 m. spalio mėn. prancūzų brolių Žozefo ir Etjeno Mongolfjė sukurtu oro balionu pakilo pirmasis oreivis Fransua Pilatras de Rozjė. 1903 m. gruodžio 17 d. pirmą kartą pasaulio istorijoje 12 m atitrūkęs nuo...
|
Komentarų: 4
|
|
|
|
|
|
|