LT   EN   RU  
2020 m. rugpjūčio 7 d., penktadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Vartotojai
  Ekonomika > Vartotojai
Lankomumo reitingas Publikuota: 2006-06-09
Vartotojų teisėmis domisi ir verslininkai
Vartotojų teises ginančių valstybės institucijų ir nevyriausybinių vartotojų organizacijų duomenimis neretai vartotojų teises prekių pardavėjai ir paslaugų teikėjai pažeidžia ne iš blogos valios, bet dėl nepakankamo vartotojų teisių žinojimo. Todėl vykdydama vartotojų švietimą viešoji įstaiga "Vartotojų švietimo centras" nemažą dėmesį skiria ir verslininkų švietimui.

Vienas tokių renginių – Vilniuje surengtas seminaras ,,Vartotojai ir verslas: teisės ir pareigos" UAB Viessmann darbuotojams ir jų partneriams. Suprasdami, kad informacija ir žinios apie tai, kokios yra pardavėjo pareigos ir ko gali pagrįstai reikalauti vartotojas padės ir toliau sėkmingai plėtoti savo verslą bei išvengti nesklandumų su pirkėjais, šį seminarą pasiūlė surengti patys verslininkai.

,,Verslininkų švietimas skatins juos dirbti sąžiningai, nepažeidžiant vartotojų teisių, ir bus išlaikoma šalių pusiausvyra siekiant abipusės naudos", pažymi Vartotojų švietimo centro direktorė Tina Valotkienė.

Seminare dalyvavo pranešėjai iš Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos: Audronė Žalytė, Teisės ir teisinės ekspertizės skyriaus vyriausioji specialistė; Rosvita Gustaitienė, Vilniaus apskrities skyriaus vedėja; Vilius Šileika, Ne maisto prekių ir paslaugų skyriaus vyriausiasis specialistas ir Petras Lepeška, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Vartotojų priėmimo skyriaus vedėjas.

Seminare aptarti vartojimo sutarčių ypatumai, ypač atkreiptas dėmesys į nesąžiningų vartojimo sutarčių sąlygų taikymą, jų aiškinimą ir kontrolę, akcentuota pardavėjo pareiga pateikti vartotojui aiškią, tikslią ir išsamią informaciją sudarant vartojimo sutartis. Taip pat buvo kalbama apie tam tikrus sutarčių sudarymo ypatumus.

Pranešėjai verslininkus supažindino su vartotojų teisėmis įsigijus nekokybišką prekę bei jų teisių gynimo būdais, aptarė pardavėjo suteikiamos garantijos ypatumus bei daiktų keitimo ir grąžinimo taisykles. Priminta teisės aktuose nustatyta pardavėjo pareiga suteikti pirkėjui visą būtiną informaciją valstybine kalba.

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Vartotojų priėmimo skyriaus vedėjas P. Lepeška supažindino su dažniausiai pasitaikančiais vartotojų skundais. Seminaro dalyviai domėjosi garantijų taikymu, prekių pristatymo ypatumais, pirkėjo ir pardavėjo ginčų sprendimo galimybėmis, vartotojų teises reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais ir kt.

"Įsitikinę, kad vis daugiau verslininkų suvokia švietimo teikiamą naudą, bendradarbiavimą su verslo subjektais ketiname plėtoti plėtoti", - sako Vartotojų švietimo centro direktorė Tina Valotkienė.

Griežtai draudžiama Straipsniai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į Straipsniai.lt kaip informacijos šaltinį.

Atsitiktinės gairės:    Amfetaminas (2)    IT parodos (10)    Intel (6)    Sodininkystė (22)    P2P tinklai (2)    Džiazo muzikos grupės (11)    Novelės (102)    Šunys (67)    Rytietiški šokiai (16)    Kačių veislės (25)    Garso sistemos (15)    Dvarai (36)    Atviras kodas (23)    Istorija (154)    Lengvosios muzikos grupės (27)    Susitaikymas (9)    Žydai (32)    Romas (3)    Gintaras Beresnevičius (26)    Juvelyriniai dirbiniai (2)    Aikido (14)    Žemės ūkis (33)    Subkultūros (99)    Parapsichologija (22)    Išpažintis (16)    Grybai (3)    Hakeriai (273)    Prezidento rinkimai 2009 (12)    Modemai (8)    Nekilnojamasis turtas (22)    Kelionių organizatoriai (6)    Žuvininkystė (2)    Apatinis trikotažas (17)    Alkoholizmas (15)    Liūtas (7)    Viešnia iš ateities (2)    Poetai (11)    Apskaita (15)    Sektos žudikės (6)    Mergelė (7)    Soliariumai (5)    Striptizas (8)    Alus (22)    Duomenų apsauga (3)    Savižudybė (12)    Partijos (41)    Kompiuterio ergonomika (8)    Šaulys (7)    Kompiuterinis saugumas (43)    Šachmatai (11)
1. Nusipelnėme gyventi linksmiau, arba kam naudinga branginti šilumą Vilniuje
2. Ar bus apginti 1.5 milijono vartotojų interesai?
3. TEO LT už Konkurencijos įstatymo pažeidimą skirta bauda
4. Šiais metais vartotojų skundų skaičius faktiškai viršijo milijoną
5. Europos vartotojų diena: laikas galvoti apie vartotojų švietimą
6. Lietuvojoje pažymima Europos vartotojų diena
7. Vartotojų organizacijos partijų rinkiminėse programose pasigenda aiškios vartotojų politikos
8. Kur kreiptis dėl vartotojų teisių pažeidimų?
9. Oro keleivių teisės
10. Vartotojų teisės
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!