LT   EN   RU  
2019 m. rugpjūčio 24 d., šeštadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Efektyvūs patarimai
Pinigų nuvertėjimas infliacijos metu: patarimai, kaip sutaupyti

2010-02-01 | Kaip teigia ekonomistai infliacija, kelianti prekių ir paslaugų kainas tiek mums litų savininkams, tiek užsieniečiams, eurų savininkams, yra nuožmiausias priešas mūsų prekybai, mūsų ekonomikos kilimui ir mūsų šviesesnės gerovės perspektyvoms. Infliacija yra viena opiausių ir sudėtingiausių šiuolaikinių makroekonominių problemų. Ji pasireiškia prekių kainų kilimu, o tai sąlygoja pinigų nuvertėjimą ir neigiamai veikia ekonomiką, dėl to už tą patį kiekį pinigų galima nusipirkti vis mažiau. Kuo didesnė infliacija, tuo pinigai mažiau verti. Laikui bėgant, už tą pačią pinigų sumą galima nupirkti mažiau prekių (paslaugų). Pvz. esant infliacijai: duonos kaina nuo 3.00 Lt padidėja iki 3.40 Lt (tarkime, kad kainos kilimo neveikė jokie kiti veiksniai, tik infliacijos augimas), tai reiškia, kad po metų už 100 Lt bus galima nusipirkti 29 kepalus duonos, o prieš metus buvo galima nupirkti 33. Dažnai ko gero net nesusimąstome, kodėl tie pinigai nuvertės laikant juos einamojoje sąskaitoje po keliolikos, keliasdešimt metų, ar namie esant infliacijai? Jei norėsite ir bandysite taupyti, tai nepasiteisins, kadangi infliacija „pasiglemš“ visas santaupas, todėl dažnas iš mūsų turime ir laikome pinigus namie, ir net nepagalvojame kaip galėtume atgauti dalį pinigų, kuriuos „suvalgo“ infliacija...

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Kaip sutaupyti pinigų sumažinant sąskaitą už elektrą?

2010-01-27 | Elektros kainos kyla kiekvienais metais ir nepanašu, kad artimiausiu metu jos sumažės. Ypač turint omenyje, kad Lietuva uždaro savo didžiausią elektros tiekėją – Ignalinos Atominę elektrinę. Mūsų namuose egzistuoja vienas labai žalingas prietaisas, kiekvieną mėnesį siurbiantis pinigus iš šeimos piniginės. Tai kaitrinės elektros lemputės. Nustebtumėte sužinoję, kiek daug per mėnesį sudaro apšvietimo sistemos elektros suvartojimas. Taigi, ką daryti norint sumažinti elektros sąskaitą ir sutaupyti pinigų? Pateikiame 10 paprastų patarimų, kurie padės drastiškai sumažinti elektros išlaidas: Išjunkite šviesas, kurių nenaudojate. Tai tikrai paprastas patarimas, bet dauguma žmonių jo nepaiso. Dirbate ką nors virtuvėje ir trumpam pereinate į kitą kambarį pažiūrėti žinių ar kitu reikalu. Praeina 15 minučių ir jūs sugrįžtate atgal. Sakysite, kas čia tokio, 15 minučių. Tačiau kai tos 15 minučių susideda per visus metus, galite būti užtikrinti, kad mokate pinigus už nieką. Taigi tiesiog paspauskite mygtuką ir nustokite švaistyti šimtus vatų energijos per metus. Sumažinkite esamų lempučių galią. Argi reikia koridoriuje ar rūsyje naudoti 200W lemputes? Naudokite dimerius (reguliuoja lemputės apšvietimo lygį) arba nusipirkite mažesnės galios lemputes. Efektą tikrai greitai pajusite. Naudokite , kur įmanoma, koncentruotą apšvietimą, o ne bendrą viso kambario apšvietimą. Lauke būtinai įsirenkite apšvietimą su judesio detektoriais. Taip lemputės įsijungią tada, kai reikia, o ne dega veltui ir naudoją elektrą.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Patarimai slidininkams. Renkuosi kelionę

2010-01-24 | Susiruošus slidinėti daugeliui kyla klausimas, kaip keliauti – ar savarankiškai, ar įsigyti organizuotą kelionę? Keliaujant į artimus slidinėjimo centrus Lietuvoje, Latvijoje ar Lenkijoje, patogiausia vykti savo transportu. Kelionių agentūra gali padėti Jums užsakyti viešbutį ar suteikti informaciją apie slidinėjimo kurortus. Keliaujant į kalnus (Tatrus, Alpes ir kt.), patogu pasinaudoti kelionių organizatorių paslaugomis, nes ten dirbantys darbuotojai gali suteikti išsamią informaciją ir padėti išsirinkti Jums tinkamiausią slidinėjimo kurortą,
užsakyti apgyvendinimą ar suorganizuoti visą kelionę. Organizuota turistinė kelionė autobusu – vienas iš patogiausių būdų vykstant slidinėti. Tokios kelionės metu rūpesčius, susijusius su transportu, kelionės maršrutu, apgyvendinimu, kelionės programa prisiima kelionės organizatorius. Tokios kelionės metu Jūs galite paprasčiausiai atsipalaiduoti ir smagiai leisti laiką slidininkų draugijoje, dalintis įspūdžiais ir patirtimi. Šiuolaikiniai autobusai yra patogūs, juose įrengta vaizdo ir garso aparatūra, karšto vandens aparatai, WC; bagažinės pritaikytos slidinėjimo inventoriaus gabenimui. Be to, važiavimo greitis beveik toks pat, kaip vykstant automobiliu. Kelionės metu organizatoriai pasirūpina tarpinėmis nakvynėmis, dažniausiai vaišina karštais gėrimais.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Naudingi patarimai. Kokią lovą pirkti?

2010-01-20 | Miegamojo svarbiausias objektas yra miegojimo vieta - lova. Nuo to, kur ji stovi, kokia jos forma, matmenys, iš kokių medžiagų ji padaryta (pagal fengšui šie rodikliai parenkami kiekvienam žmogui asmeniškai), priklausys jūsų ramus miegas, poilsis, sveikata. Ypatingą dėmesį atkreipkite, kad jūsų lovos karkasas nebūtų metalinis arba lovos čiužiniuose nebūtų metalinių spyruoklių. Visa tai sustiprins geopatogeninio spinduliavimo poveikį. Todėl dėl šios ir daugelio kitų priežasčių geriausios yra natūralaus medžio su natūralių medžiagų čiužiniu lovos. Pripučiami ar vandens čiužiniai neleistini. Miegančiam žmogui lova turi būti patikima atrama. Pati lova turi būti plati ir patogi, tvirta, nesvyruojanti, neįlinkstanti nuo miegančiųjų svorio, žodžiu, kuo tvirtesnė, tuo geresnė. Lovos forma turi būti stačiakampė, tačiau ne ovalinė. Tokios lovos gražios tik parodų ekspozicijose, kino filmuose ir interjerų žurnaluose. Pagal fengšui teoriją miegantys jose žmonës bus atviri iš visų pusių ir nesijaus saugūs. Be to, ovalas ir apskritimas simbolizuoja metalo stichiją, o tai nėra geriausi poilsiui elementai. Lovų galvūgalis turėtų būti stačiakampės formos. Pusapvalės formos sukelia nebaigtumo jausmą ir tinka tik kai kuriems invalidams. Geriausi lovų galvūgaliai vientisi, be tarpų. Lova būtinai turi turėti galvūgalį. Atminkite, kad lovos galvūgalis negali būti metalinis - jis visada blogins miegamojo fengšui. Jei lova turi kojūgalį, jis būtinai turi būti aukštesnis už galvūgalį.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

„Ūkiški“ patarimai fotografuojant vaikus

2010-01-18 | Labai dažnai peržiūrime galybes nuotraukų, kadrų. Paprašiau dviejų fotografuojančių mamyčių - Valerijos ir Laimos - pasidalinti patarimais, kaip fotografuoti vaikus. Taigi įkvepiam ir skaitom, ką jos mums parašė: Pirmas atsistojimas, žingsnelis, pirmoji bedantė šypsena, o po to ir pirmas dantukas... O kur dar pirmas piešinys, tiksliau – jo kūrybos procesas... Nepakartojama! Todėl visai nenuostabu, kad tėveliai, ypač mamos, stengiasi tokias akimirkas užfiksuoti. Dažniausiai – fotoaparatu. Deja, kartais sustabdyta akimirka pati gražiausia lieka tik mamos atmintyje, o fotografija išblėsta, neatspindi to jausmo, kuris tada gaubė žaidžiantį ar siuntantį, važiuojantį dviratuku vaikutį, o dar blogiau – nesimato, net pačio vaiko... Yra kelios paprastos, bet ne prastos gudrybės, kad fotografijos, darytos bet kokiu fotoaparatu, būtų smagesnės, išraiškingesnės. Svarbiausia – nestovėkime, kai fotografuojame vaiką – visad tūptelkime, nusileiskime su fotoaparato objektyvu iki vaikučio akių lygio ar net dar žemiau. Paieškokime įdomesnių fotografavimo kampų, nebijokime pajudėti. Juk juokingiau atrodo, kai fotografuojama atsistojus kojas pražergus pečių lygyje, ištiesus rankas į prieky ir piktai susiraukus, nei tada, kai mama ar tėtis šnekindamas klesteli kartu su mažuoju ant žolės ar kilimo, pabėga su juo, tūpteli – juk tai natūralu ir šilta.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Naudingi patarimai. Kaip atpažinti narkomaną?

2010-01-15 | Narkotinės medžiagos (narkotikai) - tai gamtinės ar sintetinės medžiagos, kurios dėl kenksmingo poveikio jomis piktnaudžiaujantiems žmonėms sukelia sunkų sveikatos sutrikimą, pasireiškiantį psichine ir fizine priklausomybe.
Tarptautinėje ligų klasifikacijoje pateikiamas psichoaktyvių medžiagų, nuo kurių apsvaigstama ir kurios gali sukelti psichologinę ar fizinę priklausomybę. KAIP ATPAŽINTI, KAD PAAUGLYS VARTOJA NARKOTIKUS ? Ar jaunuolis vartoja narkotikus, iš karto sunku pasakyti, reikia jį atidžiau stebėti:
1. Nemiega naktį, mieguistas dieną.
2. Nepastovi nuotaika.
3. Negali susikaupti.
4. Pablogėjusi atmintis.
5. Haliucinacijos.
6. Abejingumas mokyklai, darbui, seniems draugams, pomėgiams.
7. Užsiėmimo ir buvimo vietos slėpimas.
8. Melas ir vagystės.
9. Nauji ir įtartini, keisti draugai.
10. Neįprasti kvapai, dėmės ar žymės ant kūno, drabužių.
11. Neįprasti milteliai, kapsulės, tabletės, švirkštai, adatos ar apdegusios folijos.
Tačiau reikia prisiminti, kad daugelis šių simptomų tinka ir brendimo laikotarpiui. Dėl to, neatsižvelgus į kitas priežastis, neprotinga daryti išvadą, jog jaunuolis vartoja narkotikus.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Naudingi patarimai. Pilvo presas. Standus ir gražus pilvo presas per sąžiningą darbą

2010-01-15 | Mielos moterys ir mergaitės, patvirtinsiu tai, ką pačios puikiai žinote - orai gražėja, rūbų mažėja, o tas nelemtas pilvukas akis bado! Nieko čia gėdingo, svarbiausia - laiku ir tvirtai pasiryžus stoti į kovą su savo silpnybėmis. Tik nežaiskite laiko periodais "Per mėnesį turiu numesti 8 kilogramus!". Galbūt "užprogramuoti" save ir pavyks, trokštamą rezultatą alinančiomis treniruotėmis ir 200g. porcijomis pasieksite, bet džiaugsitės neilgai. Prieš priimdami bet kokį sprendimą pagalvokite, ar sugebėsite tokiu ritmu gyventi visą laiką, ar tai tik mėnesio režimas. Maisto kiekį mažinkite po truputį, mėgstamus kaloringus produktus keiskite mažiau kaloringais (vištiena, žuvis, jogurtas, rupi duona, natūralios sultys, salotos, neriebūs sūriai ir kt.). Egzistuoja auksinė taisyklė - jei norite ilgalaikio rezultato, būtinai derinkite suvartojamų kalorijų kiekį su fiziniu aktyvumu. Ir atminkite, kad centimetrai niekada nemažėja nuo vienos vietos. Jei manote, kad treniruojant vien pilvą poveikis bus greitesnis ir ryškesnis - klystate, nes riebaliukai nyksta nuo viso kūno proporcingai. Veikdami kartu, pilvo raumenys ir diafragma sudaro vadinamąjį pilvo presą. Pilvo preso raumenis galima padalinti į 2 dalis - priekinę ir šoninę. Pirmajai priskiriamas tiesusis pilvo raumuo (1). Šis raumuo yra ilgas ir plokščias, sausgysliniai intarpai jį padalija į 5 segmentus.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Naudingi patarimai. Kompiuteriai. Kaip pagreitinti „Windows“ startą?

2010-01-15 | Kompiuteris – ne televizorius ir ne mikrobangė. Spustelėjus įjungimo mygtuką, tenka ilgai palaukti akimirkos, kai galėsime juo naudotis. Laimei, „dėžės“ įsikrovimą galime pagreitinti net kelis kartus. „Aš“ parodysiu, kaip tai padaryti. Pradžioje viskas buvo taip šaunu. Kompiuteris įsijungdavo vos per kelioliką sekundžių. Tačiau praėjo pusmetis ir jis pasidarė tikras lėtapėdis. Nieko nestebina „dėžė“, kuri kraunasi 2–3 minutes; pasitaiko atvejų, kai kompiuteris pradeda mūsų klausyti tik praėjus penkioms minutėms. Už teks jau tinginiauti, priverskime savo „dėžę“ prisiminti senus gerus laikus. „Aš“ papasakosiu, kaip pagreitinti kompiuterio startą.
Kodėl lėtėja kompiuteris? Kartu su „Windows“ operacine sistema įrenginyje įsijungia daugybė programų. Vienas jų įdiegia kompiuterių gamintojos, kitas – mes patys.Toli gražu, ne visos programos yra mums reikalingos. Laikui bėgant, jų skaičius „dėžėje“ auga, o kartu su juo ilgėja ir įsikrovimo laikas.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Naudingi patarimai. Kaip įrengti miegamąjį?

2010-01-14 | Miegamasis, virtuvė ir svetainė - trys svarbiausios buto patalpos, nuo kurių priklauso pozityvi buto energetika. Miegamajame žmogus praleidžia trečdalį gyvenimo. Pagrindinę vietą miegamajame užima lova, todėl atkreipkite dėmesį, kaip ją pastatyti. Lovos negalima statyti taip, kad kojos būtų nukreiptos į duris. Gulėdami joje turite matyti įeinančius žmones. Lova statoma galvūgaliu prie sienos, tačiau nepristumiama. Nepatartina statyti lovos viduryje kambario kaip sarkofago. Ant lovos neturi kristi tiesioginiai saulės spinduliai, kurie trukdo miegoti. Nerekomenduojama galvūgalyje tvirtinti elektros šviestuvų, nes tai sukelia akių ir kepenų ligas. Neleistini šviestuvai ir virš lovos. Po lova negalima laikyti jokių daiktų. Palovis turi būti tuščias. Į miegamąjį turi būti tik vienas įėjimas. Patartina nesinaudoti lova, kurioje kas nors mirė. Lovoje, kurioje miega sutuoktiniai, turi būti tik vienas bendras čiužinys. Atskiri - sukelia šeimyninius nesutarimus ar net skyrybas (taip mano Rytų meistrai). Negalima statyti lovos po lubose esančia sija, tai ypač kenksminga. Miegamajame reikia vengti veidrodžių. Ypač kenksminga gulint lovoje matyti savo atspindį veidrodyje. Tokį veidrodį būtina pašalinti iš miegamojo, nes jis per daug energizuoja ir neduoda ramiai miegoti. Jei miegamojo plotas leidžia, reikia pasirinkti tinkamą lovos kryptį. Idealiai tai padaryti gali tik radiostezininkas.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Naudingi patarimai. Miegamasis pagal Feng shui sistemą

2010-01-14 | Miegamasis - ne tik poilsio vieta, bet ir slapčiausias susitikimas su savimi. Feng shui sistema siūlo negailėti lėšų ir vietos jam gerai įrengti. Kai kurie interjero specialistai miegamuosius dekoruoja itin ryškiomis spalvomis, prikabinėja drastiškų paveikslų, keistų trikampių daiktų, kurie bet kada gali nukristi ant galvos. Feng shui rūpi ne įmantrus estetinis vaizdas, o pirmiausia harmoningas žmogaus gyvenimas, jo poilsis. Siūloma atsižvelgti ne tik į pasaulio šalių padėtį, bet ir prisiminti psichologinę aplinkos įtaką. Minkštos formos, švelnūs tonai, daiktais neperkrauta erdvė padeda greičiau užmiršti dienos rūpesčius. Miegamasis yra in (moteriškos) energijos zona, todėl čia neturėtų būti aktyvią veiklą primenančių daiktų. Kur įrengti miegamąjį. Jis turi būti saugiausioje buto vietoje. Jei tai pereinamas kambarys ir šeimos nariai nuolat per jį vaikšto, jums bus sunku atsipalaiduoti ir pailsėti. Miegamojo nepatartina įrengti virš garažo ir tuščios erdvės, sandėlio ar po tualetu. Pro šio kambario langus neturi matytis agresyvių objektų: elektros stulpų, namų kampų, bokštų, šiukšlynų. Jei neturite pasirinkimo, langus pridenkite užuolaidėlėmis, pakabinkite vitražą, pastatykite gėlių, pakabinkite kristalų.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Populiariausių straipsnių Top-100
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!