LT   EN   RU  
2019 m. rugpjūčio 24 d., šeštadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Technologijos
Internetą išstums... Žmonių tinklas

2007-04-18 | Įprasto interneto greitai nebeliks: jau kelerius metus jį neatpažįstamai keičiame mes patys, paprasti vartotojai. Su IP telefonija, interneto dienoraščiais, „YourTube", ir kitu mūsų pačių kuriamu turiniu Internetas tampa „Žmonių tinklu" - sako „Cisco" padalinio Lietuvoje vadovas Rimvydas Maskaliūnas. „Daugiau ne dešimtmetį internetas plito palyginti vangiai, ir viena iš priežasčių - labai paprasta: jame tiesiog nebuvo pakankamai turinio, - sako R.Maskaliūnas. - O turinio nebuvo todėl, kad nebuvo kam jį sukurti. Tų „dedikuotų" asmenų ar įmonių, galėjusių talpinti turinį internete, buvo akivaizdžiai per mažai". Tačiau, pasak „Cisco" vadovo, situacija iš esmės pradėjo keistis tada, kai interneto vartotojai tapo ir jo kūrėjais - pradėjo rašyti dienoraščius, talpinti savo filmus, muziką ir patį įvairiausią kitokį skaitmeninį turinį. „Jei anksčiau skaičiavome apie milijoną naujų interneto puslapių per parą, tai dabar tas skaičius dar keliskart išaugo, - sako R.Maskaliūnas. - Taigi, internetas tiesiog žmogiškėja - kiekvienas su juo ir per jį kontaktuoja tiesiogiai, ir ne tik raštu, bet ir balsu, vaizdais ir t.t." Tema „Sveiki atvykę į žmonių tinklą" Lietuvos informacinių technologijų bendruomenei bus pristatyta kitą savaitę vyksiančioje „Cisco Expo" - parodoje, kuri Europos šalyse nebe pirmus metus sutraukia daugybę IT specialistų. „Faktiškai "Cisco Expo„ yra naujovių pristatymas ir demonstravimas, - sako R.Maskaliūnas.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Unikalūs mokymai - „WEB HACKING: įveikti internetą"

2007-04-18 | UAB „Informacijos saugos sprendimai" praneša apie Lietuvoje pradedamus teikti unikalius kursus, kuriuose siūloma trumpam tapti kompiuteriniais įsilaužėliais ir atsidurti tamsiojoje interneto naudotojų pusėje. Lietuvoje vyrauja nuomonė, kad apsaugoti įmonės informacinių technologijų sistemas nuo kompiuterinių įsilaužėlių (hakerių) pakanka įdiegti ugniasienę ir antivirusines sistemas. Tačiau šios ir panašios priemonės visiškai neveiksmingos prieš tinklalapių saugumo problemas. O dažna įmonė jau nebeapsiriboja vien tik reprezentaciniu savo tinklalapiu, tačiau dažnai į internetą perkelia ir dalį savo verslo. Būtent dėl to įsilaužėlių taikiniu tampa tinklalapiai. Tyrimų kompanijos Gartner duomenimis, 75% įsilaužimų įvyksta pasinaudojant nesaugiais tinklalapiais. Savo tinklalapių pažeidžiamumu Lietuvos įmonės ne tik neatsilieka nuo kompanijų vakaruose, bet ir dažnai jas „lenkia". Kitaip nei kitai programinei įrangai, tinklalapiui dažnai tiesiog negalima atsisiųsti ir įdiegti saugumo spragos pataisymo. Nors lietuviškas internetas ir kenčia nuo įsilaužėlių, tačiau niekas nelinkęs to afišuoti, nes tai yra neparanku nukentėjusiai įmonei. Kovodami su šia problema, UAB „Informacijos saugos sprendimai" pristato „WEB HACKING: įveikti internetą" mokymus, nagrinėjančius tinklalapių, web servisų ir kitų HTTP protokolo pagrindu veikiančių sistemų saugumo problemas. Mokymų metu naudojama daug pavyzdžių, nurodančių kokias klaidas dažniausiai daro Lietuvos programuotojai.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

„Samsung" kuria didžiausios talpos standžiuosius diskus

2007-04-18 | Plataus vartojimo skaitmeninės elektronikos ir informacinių technologijų lyderė „Samsung Electronics" praneša kurianti aukščiausios kokybės 2,5 colio 7200 rpm (apsisukimai per minutę) standžiųjų diskų seriją „SpinPoint MP1". Tai didžiausios talpos - 200 gigabaitų (GB) - 7200 rpm greičio ir 2,5 colių diskai su SATA sąsaja. MP1 serija skiriama įmonių sistemoms, pavyzdžiui, darbo stotims, RAID (perteklinis savarankiškų diskų masyvas) serveriams ir moduliniams serveriams. „SpinPoint MP1" serijoje naudojama PMR (vertikaliojo įrašymo) technologija, serijinis 3,0 Gbps ATA, yra ir NCQ (Native Command Queuing), o tai garantuoja puikias veikimo charakteristikas. Siekiant standųjį diską apsaugoti nuo vibracijų ir smūgių, įdiegtas RVC (Rotary Vibration Controller), yra ir variantas su skaitmeniniu FFS (Free-Fall Sensor). Pirmą kartą „SpinPoint MP1" serijoje panaudota technologija RVC neleidžia galvutei nukrypti, kai diską veikia intensyvi vibracija, todėl duomenų skaitymas dar patikimesnis. „SpinPoint MP1" serijos 2,5 colio diskai garantuoja kol kas didžiausią maksimalią 100 GB vieno disko talpą, 7200 rpm. Bus galima rinktis 80 GB, 120 GB, 160 GB, 200 GB talpos diskus su papildoma 8 MB arba 16 MB spartinančiąja atmintine. Masinės gamybos pradžia planuojama gegužę.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Augančiai nešiojamų kompiuterių rinkai - nauji aksesuarai

2007-04-18 | Sparčiai didėjant nešiojamų kompiuterių paklausai, didžiausia periferinės įrangos gamintoja „Logitech" pristatė dvi šių kompiuterių grupei skirtas naujienas - „Logitech QuickCam Deluxe for Notebooks" ir „Logitech QuickCam for Notebooks" interneto kameras. Tiek „QuickCam Deluxe for Notebooks", tiek „QuickCam for Notebooks" interneto kamera vartotojams siūlo ištobulintą „Logitech" „RightSound" technologiją, pašalinančią pašalinius garsus, ir novatorišką „RightLight" technologiją, suteikiančią aiškumo vaizdui net ir prasto apšvietimo vietose. Be to, „QuickCam Deluxe for Notebooks" vietoj interneto kameroms įprasto plastiko lęšiams naudojamas stiklas. Šie atnaujinimai lemia aukštą kokybė už vartotojui priimtiną kainą. 2006 m. parduota apie 80 milijonų nešiojamų kompiuterių - net 27 procentais daugiau nei 2005m. Kompanijos „IDC" analitikai prognozuoja, kad šiais metais bus parduota daugiau nei 100 milijonų šios grupės kompiuterių. „Žmonės vis dažniau renkasi nešiojamus kompiuterius - jie patogūs, praktiški. Tačiau įprasta įranga šiems kompiuteriams netinka, ji atrodo gremėzdiška, o nedidelių tokios pačios kokybės analogų beveik nėra,- teigė "Logitech„ marketingo viceprezidentė Gina Clark. - Abi "Logitech„ pristatytos interneto kameros nešiojamų kompiuterių savininkams siūlo puikią vaizdo kokybę už priimtiną kainą. Džiaugiames, kad esame šios rinkos lyderiai ir padedame žmonėms bendrauti nepaisant atstumų."

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Ar intelektinės IT sistemos turi jausmus? Nauja karta: intelektinės IT sistemos (intelligent IT systems)

2007-03-02 | Šis straipsnis tai tarsi termino gimimas ir pristatymas. Intelektinės IT sistemos (intelligent IT systems) tai - informacinių technologijų sistemos, kurių planavimo, projektavimo, kūrimo ir veikimo metu procesai glaudžiai bendradarbiauja su žinių vadybos metodais ir modeliais. Kodėl žmonės darbe daro klaidų? Kiekvienas darbuotojas yra individualus, kiekviena darbo diena ypatinga ir kartais komplikuota, dėl didelių informacijos srautų, slegiamos įtampos, asmeninio gyvenimo rūpesčių ar net emocinio išsekimo. Dėl šių ir kitų priežasčių darbuotojai klysta. Tai natūralu, tačiau to galima išvengti. Intelektinė IT sistemos po darbo nekankina namuose žmona arba vyras negrįžta išgėręs, darbe viršininkas nekelia nemalonios aplinkos ir t. t. Taigi akivaizdus intelektinės IT sistemos pranašumas prieš paprastą darbuotoją ne tik dėl klaidų išvengimo, o svarbiausia, kad kiekviena klaida yra nuostolis, kurį galime išreikšti pinigais. Kuo skiriasi naujos kartos intelektinės IT sistemos nuo IT sistemų? O dabar šiek tiek rimčiau. Šių laikų kontekste pastebima tendencija, kad įvairios disciplinos papildo viena kitą. Tarpdiscipliniškumo atveju mokslo šakos integruojamos viena į kitą, tačiau visada turi būti išlaikyta pusiausvyra. Visu pirma, tai naujas IT specialistų požiūris ir kitokia vartotojo analizė. Naujos kartos intelektinės IT sistemos nebegalės sėkmingai funkcionuoti be lygiagrečios, nenutrūkstamos žinių vadybos analizės.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Didesnės .lt domeno galimybės

2007-03-02 | Pirmiausiai atsisakoma sudėtingos sutarčių su klientais pasirašymo procedūros. Nuo šiol sutartį su visomis sąlygomis bei įsipareigojimais klientas galės matyti internete. Taip bus galima daug greičiau aktyvuoti sukurtą domeną, be to, sumažės pašto išlaidos. Antra, naikinami dviejų simbolių domenų įkūrimo apribojimai. Šiuo metu, norint įkurti dviejų simbolių domeną, tenka įrodyti teisę į tokį žymenį. Taip pat atsisakoma apribojimų, susijusių su vietovardžiais bei asmenvardžiais. Iki šiol buvo stengiamasi, kad miestų pavadinimai taptų konkrečių savivaldybių domenų adresais. Pavyzdžiui, Kauno miesto savivaldybė yra įkūrusi adresą kaunas.lt, Vilniaus miesto savivaldybė - vilnius.lt. Nuspręsta, kad norėjusios domenus įkurti įstaigos, tai jau padarė. Tad nebėra prasmės saugoti pavadinimus, kurie galbūt visai nebus panaudoti. Vietovardžių pavadinimus galės įkurti bet kuris juridinis ar fizinis asmuo. Pavyzdžiui, žinomas Lietuvos džiazo muzikantas Vytautas Grubliauskas, pravarde Kongas, jau seniai norėjo įkurti domeną, kurio adresas būtų kongas.lt. Tačiau to padaryti muzikantui neleista, kadangi yra valstybė Kongas. Logiška, kad valstybė Kongas, iki šiol nepareiškusi noro sukurti domeno kongas.lt, to gali niekada taip ir nepadaryti. Yra ir daugiau pavyzdžių, kai neleista vartoti asmenvardžių ar vietovardžių. Nuo kovo 13 d. šie apribojimai nebegalios.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Geriausią filmą apie saugesnį internetą sukūrė Alytaus moksleiviai

2007-03-02 | Šiandien paskelbtas geriausias moksleivių sukurtas video filmas saugesnio interneto tema. Po daugiau nei pusantro mėnesio trukusio konkurso nugalėtoju pripažintas Alytaus Dzūkijos vidurinės mokyklos mokinių filmas "Skaudi pamoka". Antroji vieta atiteko dviejų sostinės mokyklų mokinių video darbui "Pasaulio virusas", o publikos simpatijų prizą pelnė Vilkaviškio Aušros vidurinės mokyklos mokinių komanda, pristačiusi filmą "Akimirka". Iš viso konkurse varžėsi beveik 30 darbų - daugiausia jų sulaukta iš Kauno miesto ir rajono, Šiaulių bei Alytaus mokyklų. Saugesnio interneto dienai skirtą konkursą inicijavo "Saugesnio interneto" programą įgyvendinanti telekomunikacijų bendrovė "Bitė Lietuva" kartu su Švietimo ir mokslo ministerija bei Socialinių ir psichologinių paslaugų centru. "Džiaugiamės, kad konkursas sulaukė aktyvaus mokinių dalyvavimo. Tikime, kad kurdami filmus jie sužinojo ne tik apie opiausias interneto saugumo problemas, bet ir apie galimybes saugiai gyventi virtualioje erdvėje", - sakė Švietimo ir mokslo ministerijos sekretorius Alvydas Puodžiukas. "Bitės" grupės Klientų aptarnavimo direktorės Virginijos Žiūkienės teigimu, stebint konkursui sukurtus darbus, buvo įdomu išvysti internetą vaikų akimis. "Dažnai suaugę ir vaikai internete domisi skirtingomis temomis ir tarsi gyvena atskiruose pasauliuose. Konkursas leido iš arčiau pažinti tai, kas aktualiausia jaunimui, o svarbiausia - sužinoti, koks internetas patiems moksleiviams atrodo saugus", - sakė V. Žiūkienė.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Hakeriai bandė „nulaužti” internetą

2007-02-08 | Pastebėta ženklų, kad antradienį programišiai užpuolė svarbiausias interneto stuburo dalis, tačiau žalos padaryti nesugebėjo, sako IT ekspertai. Regis, pasaulinio tinklo chuliganų puolimas buvo nukreiptas į domenų sistemą (DNS), pažyminčią tekstinius domenų vardus, tokius kaip „Lrt.lt“. Keli DNS serverių srautai antradienio rytą buvo padidėję, o tai yra atakos požymis, praneša zdnet.com naujienų portalas. „Tai neįprastai didelis duomenų srautas, smūgiavęs DNS serveriams“, – sako Johnas Crainas, Asignuotų vardų ir numerių interneto korporacijos (ICANN) technikos direktorius. ICANN valdo vieną iš pagrindinių pasaulio DNS serverių. Tačiau IT technikai šį puolimą atlaikė, tad interneto vartotojai to net nepastebėję. „Incidentas suerzino ir sujaukė visą mano nakties miegą, – portalui zdnet.com sakė J. Crainas. – Tai buvo taip neįprasta, mat sistemos sutriko daugeriopai.“ Vadinamieji DNS veikia kaip interneto adresų knygelė. Pasaulyje yra 13 pagrindinių šių serverių, jie sudaro visų serverių hierarchijos viršūnę. Jeigu dalis DNS sistemos sutrinka ar žlunga, tam tikri tinklalapiai gali būti nebepasiekiami, o el. pašto pranešimai – nebenusiunčiami. Tačiau ši sistema yra gana atspari ir galinti lanksčiai atsikurti, todėl tokios programišių (angl. – hackers) atakos žlunga. „Internetas suprojektuotas taip, kad galėtų atlaikyti ir branduolinį puolimą“, – tikina Zully Ramzanas programinės įrangos įmonės „Symantec Security Response“ tyrėjas.

Lankomumo reitingasKomentarų: 1

plačiau >>

Geert Lovink: “blogai” - internetinis cinizmas

2007-02-07 | Visas pasaulis kalba apie tai kaip blogai ir web 2.0 pakeis ar jau pakeitė internetą iš pagrindų, tuo pačiu prisidėdami prie žiniasklaidos nykimo ir futurologinių naujųjų medijų svajonių idėjų propagavimo. Tuo tarpu Geertas Lovinkas savo naujojoje knygoje „Zero Comments“ („Nulis komentarų“), kurią Routledge leidykla planuoja išleisti 2007 rugsėjo mėnesį, bando kurti blogų teoriją bei juos sukritikuoti iš esmės. Knygoje vienas po kito griaunami blogosferos mitai: pavyzdžiui, blogų kaip naujųjų žiniasklaidos pakaitalų. Publikuojame vieno knygos skyriaus ištrauką, kurią maloniai sutiko paskolinti autorius. Ši esė pateikia bendrą bloginimo (nuo angl. blogging – weblog’ų arba tiesiog blogų, el. dienoraščių rašymas – vert. pastaba) teoriją, apjungiančią vartotojų kultūrų analizę ir šiuolaikinių tinklo programų kultūrinę kritiką. Pirma ketinu apžvelgti blogų kultūros nuopelnus, vėliau apsvarstyti “internetinio cinizmo” klausimą ir, galiausiai, bloginimo nihilistinę būklę. Sąmoningai nepasitelkiu nei techno-determinizmo, nei Žižeko stiliaus kultūrinės analizės perspektyvų. Nesiekiu nei populiarinti, nei dekonstruoti “pilietinio žurnalizmo” sąvoką, arba sumenkinti “dalyvavimą skatinančių medijų” svarbą. Išgirtų “Web 2.0” (“antros kartos interneto”) įrankių įgalinantys aspektai yra akivaizdūs. Blogai pakeitė pasaulį įvairiais būdais; tačiau labai svarbu teisingai juos interpretuoti. Man įdomi nihilistinė blogų kaip kultūros ir programinės įrangos struktūra.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Kompiuteriniai žaidimai gali patenkinti įgimtus žmogaus poreikius

2007-01-20 | Kompiuterinių žaidimų mėgėjai žaisdami patenkina užslėptus savo psichologinius troškimus. Žaidimai gali netgi trumpam pagerinti žmogaus savijautą, praneša „Reuters“. Kuo labiau žaidimas patenkina žmogaus nepriklausomybės jausmą, leidžia pasiekti gerų rezultatų ir jausti komandinę sąsają su kitais žaidėjais, tuo labiau jis pripras žaisti, teigia gydytojas Scottas Rigby. Kuo labiau žaidėjas patenkina savo troškimus, tuo geriau jis jausis pažaidęs. Gydytojas S. Rigby sako, kad būtent saviraiška ir kiti panašūs instinktai patenkinami žaidžiant kompiuterinius žaidimus. Iki šiol vaizdo žaidimų tyrimai koncentravosi į tai, kokią žalą žaidimai daro žmogui. Iki šiol buvo manoma, kad žaidimai tik sukelia socialinę izoliaciją, psichologinį pripratimą ir skatina smurtą. Nors naujausi tyrimai neįrodo, kad „kompiuteriniai žaidimai visada naudingi“, S. Rigby sako, kad tyrimai padeda suprasti, kodėl žmonės žaidžia tuos žaidimus: „Stengiamės normalizuoti žmonių požiūrį į vaizdo žaidimus. Nes dabar daugelis mano, kad žaidimai tiesiog turi kažkokią magišką galią pripratinti.“ S. Rigby kartu su kolegomis atliko keturis tyrimus, kuriais stengėsi išsiaiškinti žaidėjų motyvaciją ir žaidimų poveikį žaidėjui. Atlikdami pirmą tyrimą jie tyrė 89 žmones, kurie turėjo žaisti paprastą žaidimą – reikėjo tiesiog šokinėti su žmogeliuku nuo platformos ant platformos. Atlikdami antrą tyrimą mokslininkai lygino 50 žmonių, žaidžiančių du skirtingus 3-D nuotykių žaidimą, reakcijas.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Populiariausių straipsnių Top-100
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!