LT   EN   RU  
2019 m. birželio 26 d., trečiadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Technologijos
Kompiuteriniai žaidimai duoda ir naudos

2003-06-03 | Kompiuteriniai veiksmo žaidimai duoda ir naudos: JAV atlikta studija parodė, kad jie pastebimai pagerina žaidėjo vizualinius gebėjimus. Žaidėjai gali greičiau "apdoroti" kompleksiškus vaizdus ir vienu metu priimti daugiau informacijos nei paaugliai, nežaidžiantys videožaidimų. Mokslininkai netyrė, kokią įtaką kompiuteriniai žaidimai turi sportiniams jaunuolių sugebėjimams ir socialiniam jų elgesiui. Studijos metu buvo testuojami tie jaunuoliai, kurie per praėjusius šešis mėnesius mažiausiai keturias dienas per savaitę prie veiksmo žaidimų, kaip "Spiderman" ar "Super Mario Cart", parleisdavo mažiausiai valandą. Paaiškėjo, kad jie pagal visus testavimo punktus geroka lenkė tuos, kurie laisvalaikį skirdavo kitokiai veiklai.

Lankomumo reitingasKomentarų: 7

plačiau >>

Kopiuterių struktūros raida

2003-06-02 | Naujos technikos kūrimas-tai sudėtingas fantazijos, teorijos ir praktikos persipinimas. Jis susijęs ne tik su kompiuteriais, bet ir su genų inžinerija ar kosmonautika.Hefestas sukūrė ”protingas, auksines, mechanines tarnaites” - šiuolaikinių pramoninių robotų prototipą. Tačiau nežinoma, ar Homeras nors nutuokė apie šiuolaikinių robotų kūrimo teorinius principus. Tuo tarpu Aristotelis jau prieš 2300 metų sukūrė matematinę logiką – teorinį šiuolaikinių kompiuterių schemų pagrindą. Pirmuosius mechaninius skaičiavimo įrenginius dar antikos laikais naudojo matematikai,inžinieriai bei prekeiviai. Kinijoje ir Japonijoje prieš keletą metų iki Kristaus gimimo jau buvo naudojami skaičiuotuvai, padaryti iš karoliukų, pritvirtintų prie specialaus rėmo (karoliukai vadinosi kalkulėmis). Ant siūlo suvertų kalkulių pozicija atitikdavo tam tikrą skaičių.

Lankomumo reitingasKomentarų: 1

plačiau >>

Modemai, telefaksai, PK tinklai

2003-06-01 | Modemas reiškia moduliatorių ir demoduliatorių, modemas moduliuoja ir demoduliuoja signalus ir suderina PK su ryšio linija, valdo informacijos perdavimą. Modemą sudaro nuosekliosios sąsajos valdiklis, moduliatorius demoduliatorius, ROM (pastovioji atmintinė ‘read only memory’), įėjimo bei išėjimo filtrai. Per nuosekliąją sąsają PK sujungiamas su modemu. Prieš siųsdamas pranešimą telefono linija moduliatorius suderina signalą su ROM saugomu duomenų perdavimo protokolu. Priimant signalą viskas vyksta atvirkščiai. Filtras slopina parazitinius signalus

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Išvedimo sistemos įrenginiai

2003-06-01 | Išvesties įrenginių paskirtis - apdorotą informaciją išvesti iš kompiuterio sisteminio bloko. Displėjuje gali būti matoma ir įvedama informacija. Tai padeda ją kontroliuoti, taisyti, bet neturi jokios įtakos jos išvedimui. Prie išvesties įrenginių priskiriami displėjai, specialieji projektoriai, spausdintuvai, braižytuvai, garsiakalbiai (juos ypač naudoja žmonės, kurių sutrikusi rega) ir kt. Displėjus turi beveik visi kompiuteriai. Jų paskirtis - išvesti grafinę ir tekstinę informaciją. Pagal konstrukciją displėjai skirstomi į kineskopinius (taškinius, CRT) ir plokščiuosius (vektorinius, LTQ). Plokštieji dėl savo mažų matmenų plačiau naudojami nešiojamuose kompiuteriuose, tačiau vaizdo kokybe ir didesne kaina nusileidžia kineskopiniams.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Sensoriniai ekranai (Touchscreens)

2003-06-01 | Naudojami keli būdai pieštuko padėčiai sensoriniame ekrane nustatyti: elektromagnetinis, jau aprašytas aiškinant grafinę lentą; ultragarsinis, kai ekrano paviršiumi skleidžiamos aukštojo dažnio akustinės bangos, kurių iškraipymai, paspaudus pieštuku tam tikrą ekrano vietą, panaudojami pieštuko koordinatėms ir spaudimo jėgai nustatyti; srovių matavimo, kai srovių, tekančių per ekrano kampus, nevienodumas panaudojamas pieštuko koordinatei nustatyti. Srovės šaltinis – pieštukas gali būti kabeliu sujungtas su PK. Tada priglaudus jį prie laidaus ekrano, per ekrano kontaktus, esančius arčiau pieštuko, prateka didesnė srovė. Panašus rezultatas gaunamas ir naudojant su PK nesujungtą pieštuką; spaudžiant jį prie ekrano, sumažėja varža tarp dviejų laidžių ekrano sluoksnių ir toje vietoje prateka srovė.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Skaneriai (Scanner)

2003-06-01 | Įvestieji vaizdai gali būti tiesiogiai naudojami kompiuterizuotai leidybai arba tam tikru būdu apdorojami ar analizuojami, pvz., naudojant atpažinimo programas (OCR – Optical Character Recognition), tekstai gali būti automatiškai perskaitomi. Visi skaneriai turi šviesos šaltinį ir fotoimtuvą, kartais – vaizdo kamerą su CCD (Charge Coupled Device) fotoliniuote arba matrica. Skeneriai vaizdą diskretizuoja (sudalija) ir kvantuoja (fiksuoja pilkumo lygių skaičių). Skeneriai esti staliniai ir rankiniai. Staliniuose skeneriuose dokumentas gali būti paduodamas skaityti būgnu; tuomet skaitymo mechanizmas nejuda.Plokštieji skeneriai primena kopijavimo aparatą; juose dokumentas padedamas ant stiklo.Dokumentą skaito po juo judantis optinis elektrinis keitiklis.Yra skenerių, kurių vaizdo kamera yra pakeliama virš dokumento. Jų optinė skiriamoji geba yra nuo 300x300 iki 600x1200 taškų colyje ir nuo 256 iki 1024 pilkumo lygių.

Lankomumo reitingasKomentarų: 1

plačiau >>

Grafitinė lenta (Digitizer)

2003-06-01 | Ji naudojama tiksliems grafikos darbams. Grafinė lenta yra displėjaus ekrano antrininkė. Joje galima piešti specialiu pieštuku arba specialia pelyte, o vaizdas matomas ekrane. Lentoje piešti gerokai patogiau negu vertikaliame ekrane. Po elektromagnetinės lentos paviršiumi yra tankus laidų tinklelis (dešimtys laidų milimetre), reaguojantis į pieštuko skleidžiamą elektromagnetinį lauką arba į lauko pokytį, kurį sukelia pieštukas. Lentos valdiklis nustato pieštuko padėties koordinates ir perduoda jas į PK. Lentos skiriamoji geba yra nuo 4 ik10 kartų mažesnė už atstumą tarp laidininkų ir svyruoja nuo 0,1 ik 0,25 mm. Ji priklauso ne tik nuo lentos ir pieštuko konstrukcijos, bet ir nuo pieštuko vertikalumo, nes, palenkus pieštuką, pasikeičia jame esančio signalų siųstuvo padėtis laidų tinklelio atžvilgiu.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Kiti įtaisai žymekliui valdyti

2003-06-01 | Nešiojamuosiuose PK vietai taupyti naudojami miniatiūriniai specializuoti įtaisai žymekliui valdyti: Miniatiūrinė vairasvirtė – tai PK klaviatūroje įtaisyta mažutė pirštu valdoma vairasvirtė. Klavišinė pelytė (KeyMouse, Home Row) – tai po simbolio “J” klavišu paslėpta miniatiūrinė vairasvirtė. Klavišas J tampa vairasvirte nuspaudus klavišą Ctrl, o klavišai S, D ir F atitinkamai vykdo pelytės kairiojo, viduriniojo ir dešiniojo klavišų funkcijas.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Valdymo rutulys (trackball)

2003-06-01 | Valdymo rutulys – tai “apversta” pelytė, turinti keletą kartų didesnį – 3 – 4 cm (1- 2 cm nešiojamuosiuose PK) skersmens rutulį. Žymeklis displėjaus ekrane valdomas sukinėjant rutulį ranka, o komandos siunčiamos klavišais. Rutuliui, skirtingai negu prlytei, nereikia laisvos vietos ant stalo. Tai didžiausias jo pranašumas, ypač kai naudojamasi nešiojamaisiais PK. Prie kabinetinio PK rutulys dažniausiai prijungiamas kabeliu, o kai kada jis jau yra klaviatūroje. Rutulio skiriamoji geba yra 300 – 500 taškų colyje, yra rutulių kurių skiamoji gebą keli tūkstančiai taškų colyje.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Pelytė (mouse)

2003-06-01 | Ją sukūrė firma XEROX 1970 m. Stumdant pelytę kilimėlio ar specialaus padėklo (apie 20x25 cm) paviršiumi, valdomas žymeklis displėjaus ekrane. Pelytės klavišais perduopdamos komandos kompiuteriui. Dauguma pelyčių turi du arba tris klavišus. Paprastai kairysis klavišas vykdo PK valdymo klavišų, pavyzdžiui, ENTER (RETURN), ESC, funkcijas. Dešiniuoju pelytės klavišu, dirbant su naujomis programomis, galima iškviesti specializuotą komandų kortelę. Vidurinis klavišas vartojamas retai, jo funkcijos priklauso nuo konkrečios programos. Pelyte ypač patogu naudotis, dirbant su grafinėmis programomis ir programomis, kurių meniu valdomas žymekliu. Dažną pelytę, programiškai imituojant klaviatūros klavišus, galima pritaikyti darbui su programomis, nesugebančiomis jos valdyti.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Populiariausių straipsnių Top-100
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!