LT   EN   RU  
2019 m. liepos 18 d., ketvirtadienis Straipsniai.lt - Teminis naujienų ir straipsnių katalogas
  Transportas
R.Pakso skrydis aplink pasaulį (18)

2006-07-03 | Jau pusę maršruto aplink pasaulį įveikę Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas kol kas negali tęsti skridimo. Nemalonią staigmeną lakūnams pateikė japonai, už įskridimą į šios šalies oro erdvę pareikalavę 8000 JAV dolerių. Su šia problema buvo susidūrę 1997 metais aplink pasaulį lėktuvu An–2 skridę lenkai, iš kurių buvo pareikalauta dar beveik dvigubai didesnė suma. Beje, susidomėję Rolando Pakso ir Vladimiro Makagonovo skridimu Lenkijos pilotai linki jiems sėkmingai įveikti ne tik jų laukiančius Ramųjį ir Indijos vandenynus, bet ir biurokratijos jūras. Kadangi lakūnai negali sau leisti tokios prabangos, kaip tūkstančiai dolerių, jie išsiuntė paraišką skridimui per Kiniją. Ši procedūra pareikalaus laiko, juolab kad problema iškilo savaitgalį. Pačiu geriausiu atveju leidimas gali atsirasti pirmadienio popietę. Tačiau tai – tik teoriniai samprotavimai ir geidžiamo rezultato prielaida. Šeštadienį ir sekmadienį lakūnai padėjo „Technoavia“ inžinieriui Kirilui Kolpakovui atlikti lėktuvo SM 2000 „Phoenix“ techninės priežiūros darbus.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (17)

2006-06-30 | Aplink pasaulį skrendantys Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas apie devintą ryto Lietuvos laiku nusileido Chabarovske, Rusijos Tolimuosiuose Rytuose. Pakeliui iš Magadano lakūnai leidosi Nikolajevske prie Amūro, kur pasipildė degalų atsargas. Skrendant Rusijos pakraščiu, kaip Centrinėje Amerikoje, nepavyksta gauti deguonies, todėl lakūnai, jau pasimokę virš kitų platumų, nekilo aukščiau keturių kilometrų. „Be deguonies ilgiau pilotuojant penkių kilometrų aukštyje prasideda nesąmonės“, – lakoniškai paaiškino Rolandas Paksas. Sunkoka suprasti ir tai, kaip lakūnams pavyksta išsiversti be normalaus maisto. Mat išskrendant iš Magadano valgykla dar neveikė, todėl dienos racionas buvo labai paprastas – po tris sausainius ir obuolį. Maršrutu iš Magadano į Nikolajevską prie Amūro 900 kilometrų lakūnai skrido virš Ochotsko jūros, tačiau gelbėjimo kostiumai vėl liko supakuoti. Tiesa, skrisdami iš Aliaskos į Anadyrį pilotai vis dėlto buvo juos apsivilkę – mat tąkart labai jau nesvetinga atrodė padangė.

Lankomumo reitingasKomentarų: 1

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (16)

2006-06-29 | Šiandien Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas skrido tolimuoju Rusijos pakraščiu – 1500 kilometrų iš Anadyrio į Magadaną. Beveik visą skridimą pučiant priešiniam vėjui, pilotuoti, be kelių minučių, teko šešias valandas. Pagal skridimo trukmę tai – kol kas pati ilgiausia aplink pasaulį skrendančių pilotų įveikta atkarpa. Dar prieš išskrendant buvo matyti, kad ciklonas pasistūmėjo į šalį ir oro sąlygos bus geros. Žinoma, skrendant nerimą kėlė dėl vėjo labai kritęs greitis, užtat jokie debesys nekliudė iš penkių kilometrų aukščio paganyti akis po bekraštes nykias platybes. "Beveik visą kelią – jokių gyvenimo ženklų, – telefonu sakė Rolandas Paksas. – Pelkės, susiraizgę upeliai, paskui pasirodė sopkos, dar vėliau – Kolymos kalnagūbris". Iš Vilniaus pakilę birželio 10 dieną, Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas skrenda jau beveik tris savaites. Po SM 2000 sparnu praslinko daugiau kaip 30 tūkstančių kilometrų. Apačioje jau plytėjo ir didžiuliai vandenų plotai, ir negyvenama tundra, ir džiunglės. Daugsyk teko nardyti tarp audrų, kartą žemi debesys buvo privertę lakūnus spaustis visai arti Ramiojo vandenyno bangų.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (15)

2006-06-28 | Kai šeštą ryto iš Anadyrio paskambino Rolandas Paksas, šiame tolimo Rusijos pakraščio mieste buvo jau trečia valanda po pietų. Mat kirtę 180-ąjį dienovidį, dar vadinamą tarptautine laiko linija, pilotai tarsi įskrido į kitą dieną. Problemos, iškilusios dėl leidimo įskristi į Rusijos oro erdvę, ne tik iki pusiaudienio užlaikė jų startą iš Aliaskos, bet ir nedavė žmoniškai pailsėti prieš skrydį – sprendimų, kaip įveikti biurokratines kliūtis, lakūnai naktį ieškojo skambučiais į Maskvą dar vienam šio projekto dalyviui Michailui Molčianiukui, lėktuvą SM 2000 "Phoenix" sukūrusios firmos "Technoavia" lakūnui bandytojui. "Jeigu ne Michailas, būtume dar nežinia kiek užtrukę", – sakė Rolandas Paksas. Pasirodo, papildomų problemų sukėlė elementari klaida – kažkoks skrydžio dokumentus forminęs pareigūnas, rašydamas lėktuvo registracijos ženklus HA SMA, reiškiančius ir šaukinį, vietoje S užrašė G. Kita vertus, kol biurokratija gadino lakūnams nervus, Anadyrio aerodrome, kur jiems reikėjo skristi, per dvi dienas dėl baisaus oro nusileido tik du lėktuvai. Kai pagaliau atsivėrė biurokratinės užkardos, pasikliaudami pusėtina orų prognoze, Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas išskrido ir sėkmingai pasiekė Anadyrio aerodromą.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (14)

2006-06-27 | Dėl leidimo įskristi į Rusijos oro erdvę iškilusios problemos (kaip prieš dešimt dienų prie JAV sienos!) paskatino Rolandą Paksą ir Vladimirą Makagonovą pakoreguoti skridimo maršrutą. Kad sulaukę leidimo galėtų iškart kirsti sieną, lakūnai nusprendė nuskristi iki Nome aerodromo, esančio netoli Beringo sąsiaurio. Iš Anchorage’o iki Nome virš atšiaurios Aliaskos lakūnai skrido maždaug tris valandas. Toks pat atstumas – šiek tiek daugiau nei 900 kilometrų – jų laukia ir pakeliui į Rusijos miestą Anadyrį. Tiesa, beveik ištisai teks skristi virš Beringo sąsiaurio ir Anadyrio įlankos vandenų. Tačiau apie skridimą apskritai kalbėti anksti, nes naujausiais pranešimais Anadyryje tvyro tirštas rūkas. Nors paskambinti iš Nome Rolandas Paksas matyt neturėjo galimybės, aplinkiniais keliais pasiekė informacija, jog, atskridę į Rusiją, (jeigu leis orai) lakūnai tą pačią dieną bandytų įveikti dar vieną atkarpą (1500 km) iš Anadyrio į Magadaną.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (13)

2006-06-26 | Kai šįryt aštuntą suskambo telefonas, didžiausioje ir tolimiausioje JAV Aliaskos valstijoje, iš kur skambino Rolandas Paksas, laikrodžiai rodė devynias vakaro. Lakūnai buvo ką tik nusileidę Anchorage’o oro uoste. Pasirodo, norėdami pasivyti grafiką, pilotai atsisakė planuoto dviejų dienų poilsio Kanadoje. Šiltai sutikti šios šalies aviatorių, Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas tik pernakvojo žinomo aviacijos renginių organizatoriaus Rono Price namuose ir išskrido Aliaskos link. Pirmąją atkarpą (900 km) iš Britų Kolumbijos provincijoje esančio Abbotsfordo iki Prince Ruperto lakūnai, taupydami pinigus, nusprendė skristi pagal vizualių skrydžių taisykles, juolab kad orų prognozė šioje maršruto dalyje nežadėjo jokių komplikacijų. Tačiau po kurio laiko lėktuvas įsirėžė į debesis, kurie privertė pilotus leistis žemyn ir spaustis prie vandens. Debesys buvo tokie žemi, kad Ramiojo vandenyno bangos atrodė kone ranka pasiekiamos. Suprantama, tokiomis sąlygomis pilotams tenka dirbti ypač įtemptai, ir mintims apie nejaukią realybę beveik nelieka laiko.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (12)

2006-06-25 | Taip sutapo, kad pastarąsias dvi dienas žinių apie skrydį telefonu dažnai teiravosi pažįstami ir nepažįstami žmonės, tačiau nė karto nepasigirdo paties Rolando Pakso balsas. Tik aplinkiniais keliais pavyko sužinoti, kad šeštadienį jiedu su Vladimiru Makagonovu laimingai pasiekė Kanados Abbotsfordo miestą. Kaip ir buvo planavę, skrisdami iš Meksikos, jie leidosi netoli San Francisko esančiame JAV San Chosė mieste. Pagal išankstinį planą Abbotsforde buvo numatytas dviejų dienų sustojimas, tačiau lakūnai atsilieka nuo grafiko, todėl neaišku, koks bus jų sprendimas – šiek tiek atgauti jėgas ar be poilsio skristi toliau. Prieš dešimt dienų Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas ne vieną tūkstantį kilometrų virš Kanados tundros skrido Pietų kryptimi, dabar jų laukia maršrutas priešingu kursu į Aliaską su tarpiniu nusileidimu Prince Ruperto mieste, Kanados Britų Kolumbijos provincijoje.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (11)

2006-06-23 | Vakar Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas skrido virš Meksikos. Kaip sakė lakūnai, šį kartą, padangė jiems šypsojosi. Visą palei Ramųjį vandenyną nusidriekusį maršrutą pilotai skrido gerais orais. Be seniai neveikiančio autopiloto, jokių papildomų rūpesčių nekėlė ir lėktuvo SM–2000 sistemos bei variklis. Aplink pasaulį skrendantys lakūnai leidosi jau 20 kartų – Vengrijoje, Didžiojoje Britanijoje, Islandijoje, Grenlandijoje, Kanadoje, JAV, Meksikoje, Panamoje, Ekvadore, Kosta Rike. Ore praleidę 70 valandų, jie nuskrido beveik 23 000 kilometrų. Po SM–2000 sparnu jau praslinko trečdalis numatyto maršruto. Šiandien lakūnai turi vėl įskristi į JAV oro erdvę. Planuojamas nusileidimo taškas – San Chosė miestas, netoli San Francisko. Pilotai tikisi, kad tokių kliūčių, kaip prieš savaitę, kai į Valstijas jie skrido iš Kanados, šį kartą patirti neteks.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (10)

2006-06-22 | Aplink pasaulį skrendantiems Rolandui Paksui ir Vladimirui Makagonovui vakar, kaip atrodo, buvo ypač sunki diena. Du perskridimai po 1400 kilometrų. Du kartus po penkias valandas ore. Skridę pusketvirto kilometro aukštyje lakūnai neturėjo galimybės bent retsykiais prisispausti prie veido deguonies kaukę – nė viename aerodromų, kuriuose jie pastarosiomis dienomis leidosi, nepavyko apsirūpinti deguonies atsargomis. "Sprendžiant pagal aerodromo būklę ir pareigūnų gausybę, deguonies nerasime ir čia", – sakė vakar Meksikos Oaksacos oro uoste nusileidęs Rolandas Paksas. Įveikę pirmąją atkarpą iš Ekvadoro į Kosta Riką, šalies sostinės San Chosė oro uoste pilotai leidosi beveik idealiomis sąlygomis – puikios aerodromo prieigos, palyginti geras matomumas. "Tik karšta kaip Galvono pirtyje", – vis dar neatpratęs juokauti sakė Rolandas Paksas. Visiškai priešinga situacija lakūnų laukė po ilgo skridimo virš Nikaragvos, Salvadoro ir Gvatemalos leidžiantis Meksikoje – aerodromas kalnuotoje vietovėje, vietinės audros ir lietus. Vien iš balso intonacijos galėjai suprasti, kad šis nusileidimas kainavo pilotams daug nervų ir įtampos.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

R.Pakso skrydis aplink pasaulį (9)

2006-06-21 | Vakar Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas patyrė realią Pietų Amerikos aviacijos biurokratijos galią. Jie buvo priversti sugrįžti į aerodromą, iš kurio neseniai buvo pakilę. Audringais orais laimingai kirtę Žemės pusiaują ir pasiekę Ekvadoro miestą Mantą, labiausiai šioje maršruto dalyje į Pietus nutolusį tašką, lakūnai nusprendė atsisakyti poilsio ir skristi į Kosta Riko sostinę San Chose. Tokį sprendimą paskatino tai, kad dėl prastų meteorologinių sąlygų šeštadienį neskridę pilotai viena diena atsilieka nuo išankstinio grafiko. Kita vertus, Ekvadoro aviacijos žemės tarnybų žmonės aplink pasaulį skrendančiai įgulai buvo nepalyginamai draugiškesni negu jų kolegos Panamoje, todėl pavyko gana greitai pasirengti kitam skridimo etapui į Kosta Riką. Tačiau vėliau, kai priešinga, negu iki šiol, šiaurės vakarų kryptimi dabar jau skridęs SM–2000 pasiekė horizontalaus skrydžio aukštį, lakūnų laukė nemaloni staigmena – dėl kažkur užstrigusio leidimo skrydžių valdymo tarnyba nurodė pilotams sugrįžti į Mantos aerodromą. Lakūnai telefonu sakė neabejoją, jog iki ryto ši problema bus išspręsta, tačiau gaila prarasto laiko. Paklaustas, koks jausmas apima skrendant virš pusiaujo, Rolandas Paksas pajuokavo, girdi, ant Žemės paviršiaus jis nenupaišytas, be to, tuo metu skridę debesyse. Užtat navigacinės sistemos GNS ekrane pusiaujas matyti, ir lakūnai tą vaizdą nufotografavo.

Lankomumo reitingas

plačiau >>

Populiariausių straipsnių Top-100
   
 
     
Prisijunk prie gerbėjų rato Google Plus! Mūsų jau 500. Skelbk informaciją, dalinkis naujienomis. Būk matomas!